زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

دوران علافی

دوران علافی!

روز جمعه 29 اردیبهشت نود و شش ، انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها و روستاها با شکوه فراوانی برگزار شد .
دوران قبل از رای گیری انتخابات چه بحث و جدلهایی بین رقبا در رسانه ها انجام شد که همه ی مردم رفتارها را ناظر بودند.

هر کدام از نامزدها وعده هایی می دادند که فکر می کردیم ایران مدینه ی فاضله و برترین کشور دنیا خواهد شد .
در انتخابات وزیران با اینکه گفته شد فشاری در کار نبوده است، ولی دکتر روحانی نتواست اهدافی را که در این زمینه داشتند انجام دهند، شگفت آور است .
هنوز تکلیف استانداران معلوم نیست.
چند ماه است که می گذرد و متأسفانه استانداران و مدیران فعلی نمی دانند رفتنی هستند یا ماندنی ؟ کدام برنامه باید اجرا شود؟ و چه کسی باید اجرا کند؟
شهرداران منتخب شوراها ، تکلیفشان معلوم نیست؟
اگر شوراها کاره ایی هستند پس وزارت کشور و نیروهای امنیتی چه کاره اند؟
در کجای دنیا علافی و معطلی تا این حد است؟
نه مدیران امور شهری می دانند چه کاره اند؟ نه مردم می دانند برای مسائل شهریشان به کجا باید رجوع کنند؟
جناب آقای دکتر حسن روحانی چه کسی و چه نهادی باید به این آشفته بازار سر و سامانی دهد و جلوی هرج و مرج ها را بگیرد؟
انتظار مردم آن است که تغییرات لازم هر چه زودتر عملی شود و پس از ماهها نگرانی و بی برنامگی، تکلیف برخی شهرداران هر چه زودتر مشخص شود و  به دنبال آن تکلیف کارکنان و مدیران شهری و سایر ادارات معلوم گردد.
اکثر شهردارانی که جدیدا مد نظر و انتخاب شده اند ، کارگزارن پیشین این نظام بوده اند ، سوابق اجرای آنها برای همه مشخص است. چرا مجددا می خواهند از نظر امنیتی سوابق آنها بررسی و استعلام گردد؟
مگر چه کاری انجام داده اند؟
آیا این معطلی ها دهن کجی به ارای مردم نیست؟
با آرزوی توفیق 

فضل الله صلواتی  24شهریورماه

پیام دکتر فضل الله صلواتی به مناسب لغو مراسم بزرگداشت زنده یاد مرحوم دکتر ابراهیم یزدی


پیام دکتر فضل الله صلواتی به مناسب لغو مراسم بزرگداشت زنده یاد مرحوم دکتر ابراهیم یزدی توسط شورای تامین در استان اصفهان

ما ز یاران چشم یاری داشتیم


انتظار داشتیم در دوره دوم ریاست جمهوری جناب روحانی همه‌ی زندانیان سیاسی آزاد شوند و فرهنگ غلط حصر برداشته شود و دریچه‌ای به آزادی گشوده شود


« به نام خدای آزادی »

     پس از روی کارآمدن و ریاست جمهوری جناب آقای دکتر حسن روحانی فکر می کردیم لااقل برای برگزاری مراسم یادبود یک انقلابی باسابقه و یکی از دوستان قدیمی امام خمینی آزاد هستیم. ایشان بارها در سخنانشان فرموده بودند کسی نباید از اطلاعات بترسد و اطلاعات در کنار مردم است.
برای درگذشت مرحوم دکتر ابراهیم یزدی عده‌ای از مردم اصفهان می خواستند جلسه‌ی گرامیداشت، فاتحه‌خوانی و سخنرانی برگزار کنند.
مگر در سخنرانی یک مراسم ترحیم چه گفته می شد؟!
آنها که از مرده‌ی انقلابیون و آزادیخواهان هم می‌ترسند، حتی حاضر نشدند، در مجلس ترحیم این عزیز تازه در گذشته آیاتی از قرآن تلاوت و شنیده شود.
در جلسه‌ی یادبود قرار بود از کتابهای سیاسی، علمی و قرآنی ایشان صحبت شود.
دکتر یزدی مظلوم زیست و مظلوم از دنیا رفت و حکومت دستمزد او را داد، انتظار داشتیم در این دوره دوم ریاست جمهوری جناب روحانی همه‌ی زندانیان سیاسی آزاد شوند و فرهنگ غلط حصر برداشته شود و دریچه‌ای به آزادی گشوده شود.

ولی افسوس...
                                        "ما زیاران چشم یاری داشتیم "

اصفهان - فضل الله صلواتی
۱۳۹۶/۰۶/۲۱

تسلیت درگذشت روانشاد دکتر ابراهیم یزدی



إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون


فقدان مجاهد نستوه، دانشمند فرزانه، قرآن شناس بزرگ مرحوم مغفور دکتر ابراهیم یزدی، همراه و همگام با آیت الله طالقانی، مهندس مهدی بازرگان، دکتر یدالله سحابی، مهندس عزت الله سحبای در مسیر نهضت آزادی ایران، کسی که تمام عمر را در راه خدمت به انقلاب و ایران عزیز سپری کرد و آثار قرآنی ارزنده و خاطرات پایداری در مسیر انقلاب اسلامی و ازادی ایران از خود به یادگار گذاشت.


یادش جاویدان و راهش مستدام باد .

خدایش غریق بحار رحمت بفرماید .

درگذشت آن مرد بزرگ را به همسر فداکار ، فرزندان و دیگر وابستگان و همرزمان آن مبارز تسلیت می گوید .


اصفهان -فضل الله صلواتی


دوشنبه 96/6/6

پیام تبریک به ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان

به نام خدا

 

جناب آقای مهندس فتح الله معین (سلّمه الله تعالی)

 

انتخاب شایسته آن برادر گرامی را به ریاست شورای اسلامی شهر اصفهان تبریک می‌گوید، توفیق بیش از پیش آن جناب و دیگر اعضای فرهیخته شورای اسلامی شهر اصفهان را در راه خدمت به مردم این شهر، از خدا می‌خواهد.

 

رأی قاطع، تجربیات سیاسی، اجرائی و علمی آن برادران برای شهروندان اصفهانی بسیار مغتنم است، امید که همگان بتوانیم از تخصص، کاردانی، تعهد و تلاش آن بزرگواران بهره‌مند گردیم.

 

توسعه صنعت گردشگری، توجه به محیط‌زیست و استفاده از انرژهای پاک در طبیعت، ایجاد فضای شاد و بانشاط در شهر، شایسته‌سالاری، انجام خدمات شهری بهینه، بهبود وضعیت حمل و نقل و ترافیک، برنامه‌ریزی برای جلوگیری از پیشرفت ریزگردها و کنترل آلودگی هوا، پیگیری احیای آب زاینده‌رود و بازگشت حق‌‌آبه‌های مردم، تسریع در انجام پروژه قطارهای درون و برون شهری، تکریم کارکنان و ارباب رجوع، کنترل بودجه‌های فرهنگی، احیای کتابخانه و مراکز فرهنگی که نهایت مورد بی‌مهری قرار گرفته، بررسی و حسابرسی سازمان گسترش... مورد توجه قرار گیرد.

 

امید است با اندیشه‌های اصولی و اصلاحاتی نام اصفهان را چون گذشته بلندآوازه سازند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود و استعدادهای برتر در شهر و کشور و هم‌افزایی و بهره‌گیری از تجربیات مدیران پیشین شهرداری از هر گروه و طایفه، موفق باشند، تا به یاری خدا و همت شما ابرمردان و زنان شایسته منتخب مردم، اصفهان به اوج ترقی و تکامل برسد و قطب گردشگری جهان شود و آرزوهای مردم آزاداندیش و نکته سنج اصفهان برآورده گردد.

پیروز و کامروا باشید.

فضل الله صلواتی

1 شهریورماه 1396