زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

مراسم تجلیل از استاد تیموری در دانشگاه اصفهان

تصاویر مراسم تجلیل از استاد تیموری در دانشگاه اصفهان

مشاهده تصاویر در خبرگزاری ایمنا



 ادامه مطلب را مشاهده فرمایید:

 
ادامه مطلب ...

میزگرد با حضور فضل الله صلواتی، رضا شکرانی، احمد عابدینی-آیت الله طالقانی

طالقانی؛ مفسری در تکاپوی بازخوانی قرآن در دوران جدید



گروه اندیشه:  آیت‌الله سیدمحمودطالقانی، از روحانیان مجاهد و روشنفکر دوره معاصر بود که جهد و همت خود را در راه احیای ارزش‌های دینی و به صحنه آوردن قرآن به عنوان کتاب هدایت و حرکت صرف کرد و به‌دنبال بازخوانی قرآن در دوران جدید بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان،   آیت‌‌الله طالقانی که قرآن را کتاب هدایت و حرکت می‌دانست براین باور بود که قرآن کتاب سعادت عمومی بشر است و آن را نه برای مسلمان، بلکه برای همه بشریت می‌دانست و قرآن را درسنامه اجتماع و سیاست می‌دانست.
تفسیر پرتوی از قرآن آیت‌الله طالقانی که با رویکردی اجتماعی به رشته تحریر درآمد توجه زیادی از انقلابیون، روشنفکران و مذهبی‌های آن‌ها سال‌ها را به خود جلب کرد تفسیری که شاید بتوان گفت طالقانی با نگاشتن آن به‌دنبال بازخوانی قرآن در دوران جدید بود.
در همین رابطه خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه اصفهان میزگردی را با حضور فضل‌الله صلواتی محقق، پژوهشگر و استاد دانشگاه و از نزدیکان و یاران آیت‌الله طالقانی و همچنین از مبارزان دوران انقلاب اسلامی، رضا شکرانی، استاد قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان و حجت‌الاسلام احمد عابدینی، استاد حوزه علمیه اصفهان برگزار کرد که متن این‌ میزگرد را در ادامه می‌خوانید با این توضیح که دیدگاه‌ها و موضوعات مورد اشاره در این میزگرد تنها نقطه نظرات مصاحبه شوندگان گرامی است و ایکنا در صدد تایید و یا رد هیچ کدام از این مطالب نیست. این میزگرد به مناسبت ۱۹ شهریورماه سالروز وفات آیت‌الله طالقانی و با حضور رییس جهاددانشگاهی واحد اصفهان و معاون فرهنگی این واحد در محل خبرگزاری ایکنا اصفهان برگزار شد........

برای مشاهده تصاویر و متن میزگرد لینک ذیل یا ادامه مطلب را مشاهده فرمایید:


خبرگزاری ایکنا

ادامه مطلب ...

طرح جلد برخی از آثار دکتر صلواتی

طرح جلد برخی از


آثار و تألیفات دکتر فضل الله صلواتی


برای مشاهده طرح مجلدات ادامه مطلب را کلیک کنید

ادامه مطلب ...