زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

مراسم گشایش دفتر مرکزی جدید سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی

مراسم گشایش دفتر مرکزی جدید سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی 


با تجلیل از متخصصان و فعالان حوزه ارتباطات استان اصفهان؛

کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران برگزار شد

تجلیل از دکتر صلواتی پیشکسوت حوزه ارتباطات در اختتامیه کنفرانس دو روزه کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی

 25 و 26 بهمن ماه کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان

تصاویر روز نخست در خبرگزاری ایمنا

تصاویر روز دوم خبرگزاری ایمنا



کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران ۲۵ و۲۶ بهمن ماه در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزارشد.

با تجلیل از متخصصان و فعالان حوزه ارتباطات استان اصفهان؛

کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران برگزار شد

اولین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران با تجلیل ازمتخصصان و فعالان حوزه ارتباطات استان اصفهان به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی کنفرانس، این همایش علمی-آموزشی صبح روز چهارشنبه 25 بهمن 96 با سخنرانی دبیر کل کنفرانس آغاز شد.

فضل اله سلطانی با اشاره به ضرورت ارتقاء مهارت ها و آموزش روزنامه نگاران، بر پاسخگویی سازمان ها تاکید کرد و از تشکیل خانه ارتباطات ایران با مرکزیت استان اصفهان خبر داد.

پس از آن دکتر حسن نجفی سولاری، مدرس، محقق و مشاور فضای مجازی به ایراد سخن پرداخت و در خصوص "نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در تحولات آینده روابط عمومی‌ها" مطالب جامع و کاملی بیان کرد.

این برنامه با سخنرانی دکتر رضا اسماعیلی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با موضوع "نقش روابط عمومی در سرمایه‌ اجتماعی" ادامه یافت.

پس از آن دکتر فائزه تقی پور، دکتری علوم ارتباطات و استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوارسگان) در سخنانی، به موضوع "روابط عمومی ها و شبکه های اجتماعی" اشاره و "استراتژی روابط عمومی ها در فضای مجازی" را تبیین نمود.

در پایان روز اول با حضور اساتید و مدیران حاضر در کنفرانس  از چهار کتاب حوزه ارتباطات با موضوع "تئاتر و سینما در ایران و جهان"، "واکاوی شبکه های اجتماعی مجازی"، "سواد رسانه و پیشگیری از جرم" و "ارتباطات، سازمان و مدیریت" که توسط دکتر فائزه تقی پور با همکاری دکتر مهران فولادی، دکتر سعید صادقی و عباس زمانی تالیف شده بود ، رونمایی شد.

برنامه روز دوم این محفل علمی- پژوهشی در صبح روز پنج شنبه 26 بهمن ماه 96 با سخنان دکتر مهدی معتمدی، رئیس کنفرانس آغاز و با ارائه سخنرانی توسط دکتر هادی زمانی، محقق و متخصص ارتباطات و دبیر علمی کنفرانس با موضوع "روابط عمومی ناب در سازمان های پیشرو" ادامه یافت.

در ادامه این برنامه پروفسور سید هاشم گلستانی، استاد تمام و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) درباره "تحولات ایران در دوران امیرکبیر" مطالب ارزنده ای ایراد و به نقش تاثیرگذار میرزامحمدتقی خان امیر کبیر در دوران کوتاه صدارت این بزرگ مرد اشاره کرد.

در پایان این برنامه ضمن تجلیل از مقام شامخ شهیدعبدالرسول شعیبی و خانواده بزرگوار این خبرنگار شهید روزنامه جمهوری اسلامی، از خانواده های مرحوم عبدالحسین رودگر و محسن گلشنی نیز تجلیل و "گواهی تعالی ارتباطات" از موسسه ژربرا فرانسه به این عزیزان به همراه آقایان استاد نادر قلی نادری رارانی، دکتر فضل اله صلواتی، استاد مظفرحاجیان، استاد سید حسین  عاملیان، استاد سید اسماعیل سلیمانی، استاد جمشید باغبان، استاد بهمن  توکلی فرد، استاد محمدرضا مهرابی، دکتر حسن نجفی سولاری،  حسن  آمهدی و علی اشتیاقی، همچنین خانم دکتر فائزه تقی پور اعطا شد.

پیش از مراسم تجلیل از مقام شامخ شهید حوزه رسانه و ارتباطات استان اصفهان نیز داریوش وکیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان در سخنانی با اشاره به تشییع پیکر مطهر سه شهید مدافع حرم، ۳۰ شهید گمنام و پنج شهید تازه تفحص شده از دوران دفاع مقدس در روز شنبه ۲۸ بهمن ماه در اصفهان، از تمامی اصحاب رسانه خواست تا فرهنگ شهدا را به نسل بعدی منتقل نمایند.

شایان ذکر است ارائه سخنرانی توسط دکتر احمدرضا قنبری با موضوع "روابط عمومی از منظر متقاعد سازی"، مهندس رضوانی در خصوص" نقش روابط عمومى در روند رو به رشد کسب و کارهاى نوین کشور "، علی حاجیان با موضوع "هوش هیجانی" و محسن حاج محمدی با موضوع "اولویت بندی عوامل موثر بر بهره وری نیروی انسانی و ارتباطات سازمانی با استفاده از تکنیک MADM " همراه با معرفی سامانه IPSE  و کاربرد آن در روابط عمومی و رسانه  از دیگر برنامه های اجرا شده در این کنفرانس بود.

 

تجلیل از فعالان و افراد تاثیرگذار حوزه ارتباطات استان اصفهان

نام

عنوان

خبرنگار شهیدعبدالرسول شعیبی

خبرنگار فرهیخته روزنامه جمهوری اسلامی و شهید گرانقدر انقلاب اسلامی ایران که در ۲۷ مرداد سال 1360  در حالیکه از ماموریت تحویل عکس های جبهه های حق علیه باطل باز می گشت،
 به دست منافقین کور دل به شهادت رسید

مرحوم  استاد عبدالحسین  رودگر

به پاس بیش از سه دهه فعالیت موثر در حوزه  ارتباطات و فعالیت به عنوان اولین تلگرافچی استان اصفهان

مرحوم استاد محسن  گلشنی

به پاس بیش از سه دهه فعالیت موثر در حوزه رسانه و ارتباطات به عنوان اولین دانش آموخته های روابط عمومی استان اصفهان که با کسوت روزنامه نگاری دیدار حق را لبیک گفتند

استاد نادرقلی  نادری رارانی

به پاس بیش از سه دهه  فعالیت موثر  به عنوان نویسنده، پژوهشگر و خط شناس بین المللی و  تألیف کتاب پنج هزار سال تاریخ خط در جهان

دکتر فضل اله  صلواتی

به پاس بیش از سه دهه فعالیت موثر در حوزه نویسندگی و ارتباطات و  پایه گذاری انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان

استاد مظفر حاجیان

به پاس بیش از سه دهه فعالیت موثر در حوزه فرهنگ و ارتباطات

استاد سید حسین  عاملیان

به پاس بیش از سه دهه فعالیت موثر در حوزه   ارتباطات به عنوان اولین دانش آموخته های  روابط عمومی در استان اصفهان

استاد سید اسماعیل سلیمانی

به پاس بیش از سه دهه فعالیت موثر در حوزه رسانه و ارتباطات و ارائه اولین خدمات گراور سازی چاپ مطبوعات در استان اصفهان

استاد جمشید باغبان

به پاس بیش از سه دهه فعالیت در عرصه صدا و سیمای استان اصفهان

استاد بهمن  توکلی فرد

به پاس بیش از سه دهه فعالیت موثر در حوزه   ارتباطات و تالیف و انتشار حدود یکهزار مقاله مطبوعاتی در حوزه روابط عمومی و رسانه

استاد محمدرضا مهرابی

به پاس بیش از سه دهه فعالیت موثر در حوزه  ارتباطات استان اصفهان

دکتر حسن نجفی سولاری

به پاس بیش از سه دهه فعالیت و پژوهش موثر در حوزه ارتباطات، رسانه و فضای مجازی استان و کشور

حسن  آمهدی

به پاس بیش از سه دهه فعالیت موثر در حوزه  ارتباطات و مدیریت در حوزه صدا و سیما و روابط عمومی استان اصفهان

دکتر فائزه  تقی پور

به پاس تالیف 10کتاب ارزنده در حوزه رسانه و فضای مجازی به عنوان اولین دانش آموخته دکتری تخصصی علوم ارتباطات استان اصفهان

علی اشتیاقی

به پاس تلاش و مساعی فراوان در حوزه اجرای برنامه های زنده رسانه ای استان اصفهان

دیدار استانداز اصفهان



دیدار صمیمانه دکتر مهرعلیزاده استاندار اصفهان  با دکتر فضل_الله_صلواتی از پیشگامان انقلاب و نویسنده تاریخ اسلام، در منزل ایشان و گپ و گفتگو پیرامون خاطرات قبل و بعد از انقلاب ایشان در ایام دهه فجر

تسلیت درگذشت استاد جمشید مظاهری

به نام خدا
درگذشت استاد گرانمایه و محقق ارزشمند شادروان

 استاد جمشید مظاهری

را به جامعه علمی و فرهنگی و اصفهان شناسان عالیقدر تسلیت می گوید.
خدایش در دریای رحمت خود جایگزین نماید.

فضل الله صلواتی  - نوزدهم بهمن ماه نود و شش

مصاحبه با فعالی سیاسی و مبارزین قدیمی دوران انقلاب در اصفهان و یزد

/برای ایران/

فضل الله صلواتی: انقلاب دستاوردهای فراوانی داشته، هر چند «پلومرغ» مان گران شده

دیدار دکتر عیدی با دکتر صلواتی

یک فعال سیاسی و از مبارزان دوران انقلاب با اشاره به مهم ترین چالشهای پیش روی انقلاب گفت: آقای روحانی خواستار انجام فعالیت های مثبت است، اما عده ای چوب لای چرخش می گذارند.

فضل الله صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا گفت:  استقلال، مهم ترین دستاورد انقلاب است؛ البته ممکن است از این استقلال ضربه هایی خورده باشیم، اما قطعا منافع بیشتری تحصیل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دستاورد دوم انقلاب این بود که در برابر مخالفان، خودی نشان دادیم، به عنوان مثال در جنگ هشت ساله جلوی تمام دنیا مقاومت کردیم و کمتر کشوری توان این مقاومت را داشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب سومین دستاورد انقلاب را خودکفایی دانست و گفت: تا قبل از انقلاب، بیشتر نیازهای کشور از طریق واردات از کشورهای خارجی تامین می‌شد، اما امروزه در عرصه نظامی به جایی رسیده ایم که موشک بالستیک تولید می کنیم.امروزه ایران به عنوان نیرویی قدرتمند شناخته می شود.

انقلاب به زنان ایرانی شخصیت داد

وی با اشاره به چهارمین دستاورد انقلاب اضافه کرد: پیش از انقلاب به زنان به عنوان "عروسک" نگاه می‌شد، اما بعد از انقلاب بانوان شخصیت اصلی خود را به دست آوردند و امروز سرفراز شده اند و تصمیمات را خودشان می‌گیرند.

این فعال سیاسی افزود: در دوران فعلی فعالیت‌های بانوان در عرصه‌های علمی به قدری افزایش داشته که نزدیک به نیم بیشتری از دانشگاهیان را بانوان تشکیل می‌دهند و این افراد از نظر سیاسی، نویسندگی و ... رشد خوبی داشته اند، اما تا قبل از انقلاب بانوان حضور چشمگیری در جامعه نداشتند.

صلواتی با اشاره به پنجمین دستاورد انقلاب گفت: آزادی، دستاورد مهمی است که امروزه به طور وسیعی نمود پیدا کرده است، مردم از صحبت کردن نمی‌ترسند و دیدگاه‌های خودشان را بیان می‌کنند، حتی فردی که روسری خودش را بر می‌دارد ترسی ندارد، گرچه با این موضوع مخالفم.

داعش برای ضربه به ایران تشکیل شده بود

وی با اشاره به نابودی داعش تصریح کرد: یقینا داعش برای ضربه به ایران تشکیل شده بود، اما ما توانستیم این جنگ را در خارج از مرز کنترل کنیم و این کار مثبتی بود، اگرچه از فعالیت داعش ضررهایی نیز به ایران وارد شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: اگر قرار بود این مبارزه در تهران صورت گیرد، ویرانی های زیادی مانند سوریه را مشاهده می‌کردیم، متاسفانه اخیرا هم داعش به مرزهای افغانستان کشیده شده است. البته هنوز اعلام نیاز به کمک از سوی افغانستان مطرح نشده، اما ایران از این موضوع نگران است؛ هر چند برنامه‌ای در این باره ندارد. اینها دستاوردهای انقلاب اسلامی است گرچه ممکن است در راه تحصیل این دستاوردها «پلو مرغ» مان گران شده باشد.

عده ای چوب لای چرخ دولت می گذارند

وی در رابطه بامشکل عمده ای که می تواند انقلاب را با چالش مواجه کند، گفت: طبیعی است که هر نظامی با مشکلاتی روبرو باشد، اما مشکلات اقتصادی ممکن است چالش بزرگی را ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: علاوه بر این، دخالت های فرهنگی و کارشکنی ها ممکن است مشکلاتی ایجاد کند، همچنین دخالت نهادهای مختلف در فعالیت های آقای روحانی ممکن است چالش هایی به همراه داشته باشد.

صلواتی اذعان کرد: آقای روحانی خواستار انجام فعالیت های مثبت است، اما عده ای چوب لای چرخش می گذارند، به عنوان مثال اگر معلمی هم در کلاس باشد و بخواهد درس بدهد، اما شاگردان نگذارند او نیز نمی تواند تدریس کند.

وی تاکید کرد: نباید دولتهای در سایه وجود داشته باشند و این موضوع باید به تدریج اصلاح شود، در نهایت باید برای بیکاری و تورم چاره ای اندیشیده شود.

به گزارش ایمنا، فضل الله صلواتی از مبارزین دوران انقلاب است که در پیروزی انقلاب و آگاه سازی مردم به ویژه مردم اصفهان نقش مهمی داشته است. وی نخستین فرماندار بعد از انقلاب بوده و نزدیک به ۱۶ سال در حوزه فرهنگی شهرداری اصفهان مشغول فعالیت بوده و تالیفات بسیاری نیز داشته است.  آخرین کتاب وی با نام «عوامل سقوط شاه» از سوی انتشارات اطلاعات منتشر شده است.