زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

فراخوان رییس جمهور اسبق کشورمان برای اتحاد و همدلی مردم و دولتمردان

فراخوان رییس جمهور اسبق کشورمان برای اتحاد و همدلی مردم و دولتمردان
 

محمد خاتمی: باید به سال ۸۴ برسیم

*امروز بهترین موقعیتی است که بیاییم دلهایمان را از کینه پاک کنیم، زندانیها آزاد شوند، حصرها برداشته شود و... *ما انقلابی هستیم یا کسانی که با فحش و دروغ و پرنده‌سازی خودشان را انقلابی نشان می‌دهند؟ *در سال‌های گذشته اکثریت بودیم اما به ما می‌گفتند نفس نکش!
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله سید جلال الدین طاهری اصفهانی، گفت:« واقعا در جمع شما هم احساس افتخار و هم احساس لذت می‌کنم و خاطرات بسیار ارزنده‌ای در من زنده می شود که در اصفهان داشتم و در چهره شما جایگاه والای مردم بزرگوار اصفهان را می‌بینم البته متاثرم که این جلسه یک مناسبتی دارد با فاجعه بزرگی که برای همه ما رخ داد و آن رحلت حضرت آیت الله طاهری بود.                محمد خاتمی و فضل الله صلواتی دهه 50                                          
 من درباره آیت الله طاهری می‌خواهم عرض بکنم  نقش ممتازی که ایشان در بسط و تثبیت و استحکام تفکری که منجر به انقلاب شد و یک نظام ستم بنیاد را برافکند بود؛ ما از نزدیک این را لمس کردیم در دوره خفقان دوره‌ای که حتی بردن نام امام(ره) کیفر بزرگی داشت و دوستانی که دلشان برای اسلام؛مردم و کشور و جامعه می سوخت در تنگناهای سخت بودند، نمونه‌اش جناب آقای دکتر صلواتی است که ما هم این افتخار داشتیم در کنار ایشان و با محوریت ایشان در اصفهان با وضعیت بسیار دشواری در محدوده‌های کوچکی البته اثر گذار کار کنیم.
بسیار هم متاثرم که امروز مظهر و نماینده انقلاب ما کسانی باشند که هیچ نسبتی با سابقه انقلاب، تفکر انقلابی و با فداکاری‌هایی که برای این کار شده ندارند و کسانیکه با همه وجودشان در عرصه بودند و در بیداری جامعه و در شکل گرفتن حرکت به سوی آزادی بخصوص در میان جوانان موثر بودند همانند جناب دکتر صلواتی، امروز در محدودیت به سر می‌برند به جای اینکه در مسئولیت‌های بزرگ باشند و حتی نزدیکی به ایشان هم مانع از این است که کسانی بتوانند به مسئولیت برسند. انشالله بعد از انتخابات اخیر ما کمی انتظار داریم فضا فضای منطقی و معقول و مناسب باشد.
-خطاب به فضل الله صلواتی-بگوئید آن وقتی که در یزد به عنوان یک مجرم در تبعید به سر می‌بردند و طبیعتا می‌بایست که محدود می‌بودند آیا دسترسی جوانها به ایشان امن‌تر و آزاد‌تر بود یا در اصفهان پس از انقلاب که همه‌اش در دست ما یعنی کسانیکه طرفدار امام بودند؟ این مقایسه باید انجام شود البته صحبت من به معنای مچ گیری نیست.
اصفهان و بخصوص نجف آباد مدیون شخصیت والایی چون حضرت آیت الله العظمی آقای منتظری است، ایشان به عنوان یکی از ارکان انقلاب که از تئوریسین های بزرگ انقلاب اسلامی بودند جایگاه بسیار مهمی داشتند و طبعا به عنوان نماد مردم اصفهان که در گرایش مردم و به امام بسیار موثر بود.
خود آیت الله طاهری از کسانی بود که خیلی نزدیک به آیت الله منتظری بودند و ایشان هم به آقای طاهری عنایت داشتند.به هر حال نقش بی بدیل آیت الله طاهری در آن دوران سخت بسیار مهم بود که هیچ کس نمی تواند آن را نادیده بگیرد و با توجه به اعتقادی که به امام و انقلاب و لزوم تحول در جامعه داشت دارای نقش ممتاز و فداکارانه‌ای بودند و واقعا یک پناه‌گاه برای مردم و یک محور برای مبارزان انقلابی به حساب می آمدند.
امام این همه تاکید روی ملت حق ملت روی ضدیت با دیکتاتوری و محروم کردن مردم از حقوقشان داشتند من خط امام را این می دانم که رهبری در روز رای گیری فرمودند:"رای مردم حق الناس است" میزان رای ملت است این خط امام است و خطی است که ما باید به دنبالش برویم یا همه مردم را فرا بخوانیم که برای ایران رای بدهند این مساله مهمی است که کاملا مورد غفلت بوده است در سالهای گذشته و ما امیدواریم که با این انتخابات جدید، فضا را برای این امر که بتوانیم هم اسلام را بخواهیم هم ایران را و هم سرفرازی ملت ایران را و تنگنایی نباشد تا افراد بتوانند حرفشان را بزنند و گفتگو کنند فراهم شود.