زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

رونق دوباره شهر

رونق دوباره شهر


هر گروهی سنگی جلوی پای دولت می اندازد


 

فضل الله صلواتی - ویژه نامه نوسان، اسفندماه1395

با اینکه بسیاری از وعده‌های دولت در دوره یازدهم عملی نشده اما این دلیل بر عدم شرکت فعال مردم نمی‌شود

                                                                                                                             

نوسان: بسیاری وی را از نسل قدیمی‌ترین مبارزان در دوران پیش از انقلاب می دانند که در زمان جوانی بارها طعم زندان و تبعید را چشیده است. از شاگردان وی در دوره مبارزه می‌توان به مجید شریف واقفی، مرتضی صمدیه لباف و بسیاری دیگر اشاره کرد که استاد نمی خواهد به نامشان اشاره کند. فضل الله صلواتی این روزها بیشتر به تحقیقات و مطالعات تاریخی مشغول است.

 

به اعتقاد فضل الله صلواتی، در این فضا هر کسی وظیفه دارد شایسته‌ترین و لایق‌ترین افراد را برای نهادها انتخاب کند. مثلاً مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم به خوبی شرکت کردند، لیاقت و شایستگی خود را نشان دادند. این فعال سیاسی پیش‌بینی کرد: در این انتخابات پیش رو تا حدود 70 درصد مردم شرکت خواهند کرد؛ چرا که درگذشته مردم امتحان خود را به خوبی پس داده‌اند با اینکه بسیاری از وعده‌های دولت در دوره یازدهم عملی نشده اما این دلیل بر عدم شرکت فعال مردم نمی‌شود. وی با بیان اینکه حتی در آمریکا هم اوباما نتوانست به همه وعده‌های خود عمل کند با اینکه در آمریکا، آلمان و فرانسه و ... دخالت‌های نهادهای مختلف وجود ندارد، افزود: در آن کشورها کارشکنی گروه‌ها و نهادها مانع کار رئیس‌جمهور نمی‌شود، تنها حزب مخالف اظهارنظرهایی دارد که آن هم قانونی است و به خاطر آنکه اکثریت مجلس را در اختیار دارند نظراتی ابراز می کنند.

صلواتی اما تصریح کرد: متأسفانه در ایران هر گروهی می‌خواهد اعمال نظر کند و سنگی جلوی پای دولت بیندازد ولی با این حال مردم شرکت فعالی خواهند داشت و بهترین‌ها را انتخاب خواهند کرد تا به مرور زمان چالش‌ها برطرف شود.

وی درباره بی برنامگی احزاب‌ و گروه‌ها پیش از انتخابات، گفت: برخی گروه ها اصلاً تشکیل نمی شوند که در انتخابات پیروز شوند. کاری به برنامه و عملکرد افراد ندارند اما وقتی توانستند کسی را به مجلس و یا شورای شهر وارد کنند، بعد از آن برنامه های موضعی آنها شروع می شود. به هر حال بیشتر در هنگام انتخابات است که احزاب فعال می شوند.

وی با اشاره به اینکه آنهایی که انتخاب می شوند اکثر هماهنگ و یکسان نیستند و هر کسی حرف خاصی دارد اما نمی دانند چه باید بکنند؟، تأکید کرد: این گروه تا مدتی انفعالی عمل می کنند، به هر حال بستگی به مدیریت و اطلاعات قبلی شهردار و دیگر مدیران دارد و افرادی برای هر شورایی باید انتخاب شوند که اطلاعات نسبی و یا جامع برای هدف آن شورا داشته باشند.

این فعال سیاسی با اعتقاد بر اینکه بیشتر رابطه ها موجب انتخاب افراد شوراها و یا شهردار می شود و کمتر توجهی به کاردانی و کارشناسی افراد می گردد، تصریح کرد: گاهی سعی می شود کسی را برای شهرداری برگزینند که سابقه نظامی گری و یا حضور خوب در جبهه دارد، در صورتی که مسائل شهری و شهرداری غیر از مسائل حوزه علمیه و نظامیان و مشکلات بانوان و جوانان و اصناف است. متأسفانه این افراد وقتی انتخاب می شوند از کاهش بودجه و مشکلات شهری خبر ندارند و یا مدیران موفق در نهادهای دیگر را در این مسند قرار می دهند که نمی دانند در چالش های شهری و مشکلات شورا و شهرداری چه باید بکنند و چه وظیفه ای دارند؟ وی با تأکید بر اینکه در این فضا نسل جوان همراه با تجربه نسل های قبلی می تواند در فضای شهری تحول ایجاد کند، بیان داشت: اصل انتخابات شهرها، دانش و تجربه است.

صلواتی با اشاره به اینکه در سیاست افرادی هستند که با تاکتیک های خاصی، نظر جامعه را به خود جلب می کنند، معتقد است: همه برای خدمت رسانی و سودرسانی به مردم کار می کنند. اما گاهی حرف ها و سخن هایی دارند که مثلاً ما اشتغال ایجاد می کنیم؛ یا جلوی رفتن آب زاینده‌رود به اصفهان را می‌گیریم چرا که احمدی نژاد اجازه بهره‌برداری از سرچشمه آب را به ما داده است و یا نماینده دیگری وعده می دهد که من مانع می شوم آب زاینده رود در اصفهان قطع شود.

وی با طرح این سؤال که این وعده ها چگونه و با چه اقدامی صورت می گیرد؟ و یا نمایندگان اصفهان تاکنون چه کردند و کدام تئوری علمی و یا سیاسی را مطرح کردند و چنین وعده هایی را دادند؟، گفت: برای رونق دوباره شهر باید طرح داشت، روی نظر مردم و روی بودجه، حساب باز کرد و الا آبادان می کنیم که معنی ندارد، باید گفت چگونه؟ اصلاً با این شرایط رکود مسکن در اصفهان، آیا شهرداری ها می توانند بودجه و حقوق پرسنل را تأمین کنند؟.

این فعال سیاسی افزود: متأسفانه برخی از مدیران شهری همان راه و برنامه های قبلی را پیش بردند به امید اینکه کارآموخته و با تجربه شوند تا در دوره های آینده از وجود آنان بهره بهتری گرفته شود. وی تصریح کرد: با این وجود حضور جوانان در شوراها نشاط و روحیه تلاش ایجاد می کنند. به همراه تجارب و سوابق مسائل و اطلاع از گذشته هر اقدامی، باید دو اسبه به پیش تاخت. وی با تأکید بر اینکه نسل اول باید تجربیات خود را در اختیار جوانان بگذارند، باید با آموزش جوانان، آنها را با تشکیلات منظم و حساب شده در جامعه مطرح کرد تا بتوانند موفقیتی کسب کنند، بیان داشت: به طور قطع کارهای اجرایی، نوشتن مقاله ها، سخنرانی ها، رابطه صحیح و دوستانه با مردان جا افتاده جامعه و تجربه آموخته و داشتن تشکیلات و طرفداران جدی و فعال، امکان پیروزی را میسر می کند.

صلواتی با اشاره به اینکه به طور قطع با مخالفت و دشمنی و انشعاب کاری از پیش نمی رود و با مقداری از دست دادن پول، وقت، خستگی اعصاب و ایجاد ارتباط ناسالم، چیز دیگری نمی ماند، گفت: مردم وقتی بفهمند در حزبی کودتا شده و آدم هایی متشکل به جان هم افتاده اند عطایش را به لقایش بخشیده و راه خود را می روند. وی با تأکید بر اینکه در کار سیاسی و تشکیلاتی، جز انسجام، دوستی و وحدت‌نظر، راه دیگری وجود ندارد، وی بیان داشت: در دوره قبل ریاست جمهوری، اگر اصلاح طلبان پس از استعفای دکتر عارف و حمایت مرحوم، آیت الله هاشمی و حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی، با قاطعیت ایستادگی نمی‌کردند، برد با دیگران بود؛ گرچه آقای روحانی توجهی به اصلاح طلبان نکردند و در انتخاب مسئولان کشور به نظر آنها توجه نشد، با این حال قاطعانه از دکتر روحانی حمایت دارند.

این فعال سیاسی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت تمام آموختگان و جوانان نسل دوم و سوم، از لیست واحد اصلاح طلبان حمایت کرد و گفت: تجربه و اطلاعات خود را در اختیار این اصلاح طلبان قرار می دهم.

 

تبریک به آقای اصغر فرهادی

:
جناب آقای اصغر فرهادی

موفقیت شما را برای بار دوم در عرصه سینمای جهان تبریک می گویم . پیروزی شما باعث افتخار ملت ایران گردید مخصوصا پیام آگاهانه شما که در حمایت از ملت ایران و شش کشور مورد اهانت قرار گرفته شده توسط آمریکا که به وسیله نماینده شما خوانده شد رفتار استکباران و قلدران جهان را به دنیا نشان داد، کامروایی شما باعث افتخار جوانان آگاه و روشنگر ایران ،اصفهان و مخصوصا خمینی شهر را بدنبال خواهد داشت. برای شما و همکارانتان آرزوی سلامتی داشته و همواره منتظر موفقیت های چشمگیر آینده شما در عرصه های فرهنگی و اجتماعی هستیم.

اصفهان /فضل الله صلواتی
9اسفند ماه 95

کانال دکتر صلواتی در تلگرام:
https://telegram.me/FazlollahSalavati

پیام تسلیت دکتر فضل الله صلواتی به مناسبت درگذشت فرشته بازرگان دختر زنده یاد مرحوم مهندس مهدی بازرگان

:
انالله و انا الیه راجعون
درگذشت مرحومه مغفوره فرشته بازرگان صبیه محترم مرحوم مهندس مهدی بازرگان و همسر گرامی جناب آقای مهندس بنی اسدی را به همسر بزرگوار ، به فرزندان ارجمند،به خاندان بزرگ بازرگان ، به جامعه مبارزین و مجاهدین راه آزادی و شیفتگان اسلام وایران تسلیت می گوید.
موفقیت و سلامت وپیروزی آنان را خواستار است .
روحشان شاد و یادشان گرامی باد

اصفهان -فضل الله صلواتی - 95/11/26