زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

روشنفکران مذهبی

روشنفکران مذهبی


لینک مطلب در فصل نامه بوی باران

فضل الله صلواتی


ما روشنفکر به کسی می گوئیم که از اوضاع جهان و کشور آگاهی داشته، جامعه را بشناسد و نگران آینده مردم باشد، در راه پیشرفت جامعه کوشا بوده و برای اصلاح امور مردم فعالیت کند.

روشنفکر هیچگاه تعصب ندارد و برای او قبیله، حزب و گروه فرقی نمی کند، او دوستدار انسانیت و اخلاق و پیشرفت است، او فردی متعهد می باشد و در برابر اجتماعش، مردمش و وابستگانش احساس مسؤلیت دارد. روشنفکر نمی خواهد که مردم جامعه اش عقب مانده، خرافاتی، ناآگاه و بی اراده باشند، او به سوی نوسازی و اصلاحات در کشور و تعالی و ترقی دانش و بینش توده های خلق نظر دارد.

متن را در ادامه مطلب مطالعه فرمائید 

ادامه مطلب ...

دکتر صلواتی از نگاه سهیل محمودی

ستون یادمان

دریا همه عمر خوابش آشفته است


   دیدار با دکتر فضل الله صلواتی 


نویسنده: سهیل محمودی

روزنامه شرق ، شماره 1328 به تاریخ 3/6/90، صفحه 12 (صفحه آخر)


    خواهر بزرگترم می گفت: در شهر بیرجند با آقای پندآموز و خانواده اش سخت است قدم بزنی... هر دقیقه یکی جلو می آید و سلام و علیک و احوالپرسی. بیشتر آدم های این شهر در دبستان، دبیرستان و دانشگاه، شاگردهای آقای پندآموز بوده اند.

دیدم این حکایت آقای پندآموز حکایت استاد دکتر فضل الله صلواتی هم هست. در شهر اصفهان، یکی از مراکز مهم تاریخی – فرهنگی ایران. دکتر فضل الله صلواتی یکی از نمادهای فکری و فرهنگی است در اینجا. جایی که سرشار از نشانه های پیشینی است و این هم نشانه حی و حاضر.همراه تعدادی از دوستان شاعرم در اصفهانیم. شاعرانی پیشکسوت و جوان ترهایی چون: حسین جنتی، فاطمه سالاروند، فهیمه دهقان، محمدرضا طاهری و امیرحسین نیکزاد. به همت دوستم، فرهنگیان فرهیخته این دیار، مجید زهتاب، مجال دیدارمان با استاد صلواتی فراهم می شود.


لینک مستقیم مطلب (1)

لینک مستقیم مطلب (2)

برای مشاهده کل متن ادامه مطلب را کلیک کنید  ادامه مطلب ...