زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

مُردم اندر حسرت فهم درست

    مُردم اندر حسرت فهم درست  


         این روزها چقدر مخالفان و دشمنان ایران شاد هستند، بهانه‌ای یافته‌اند که به وسیله خودمان، ما را بی‌تمدن و بدون فرهنگ به دنیا معرفی کنند. افرادی ناآگاه، خود را مخالف دانش و دانشمند، تحقیق‌ و پژوهش، معرفی می‌کنند و از زبان همه مردم اصفهان سخن میگویند! ما ایرانیان هماره افتخار داشته‌ایم که میهن ما مرکز علم و دانش بوده و مبنای تفکر و اندیشه‌های فلسفی و واسطة پیشرفت فرهنگ و هنر در تمام جهان و در دنیای اسلام، فرهنگ و معرفت، از ایران ما به همة دنیا منتقل می‌شد، ما معتقد بودیم که به قول حکیم ابوالقاسم فردوسی:

هنر نزد ایرانیان است و بس                                             ندادند شیر ژیان را به کس

هماره مقدم دانشمندان و فرهیختگان را گرامی می‌ داشتیم و هرگز نشد که آنها را جاسوس و زباله بدانیم و ............

برای مشاهده متن کامل ادامه مطلب را مشاهده فرمایید  ادامه مطلب ...

تسلیت به حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی

پیام تسلیت  به مناسبت درگذشت پدر همسر جناب سیدمحمدخاتمی
 
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمحمد خاتمی (سلمه الله تعالی)

         درگذشت مرحوم مغفور دکتر شیخ علی اکبر صادقی را به حضور آن جناب و همسر گرامی و  خانواده های محترم صادقی ، خاتمی ، و صدر تسلیت عرض نموده و موفقیت و سلامتی بیش از پیش آن جناب و وابستگان را از درگاه خدای بزگ خواستار است.
اصفهان.  فضل الله صلواتی- ۱۹/۱/۱۳۹۳

نامه به آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور

نامه به آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهور

+ نوشته شده در دوشنبه هجدهم فروردین 1393 ساعت 12:2 شماره پست: 54

   ...... چقدر شایسته و به جا بود که دولت تدبیر و امید، مصوّبه نظارت استصوابی را که باعث تحقیر و سرافکندگی یک ملت بزرگ و با سابقه درخشان تاریخی است، با همکاری نمایندگان مردم، لغو می کرد و این خار را از جلوی پای آزادی و دموکراسی بر میداشت، تا باعث افتراق و جدائی بین مردم نباشد، در تعالیم عالیه اسلامی خوانده‌ایم که:  «حرمت مؤمن از کعبه بالاتر است» و در محاکمات «اصل بر برائت است»....   

«   باسمه تعالی  »

 جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران (سلمه الله تعالی)

با عرض سلام و اظهار ادب، امید که سال 1393 سال موفقیت و پیروزی دولت تدبیر و امید و مشی اعتدالی آن جناب باشد، سال جدید بر شما و یارانتان مبارک باد.

موفقیتهای آن دولت کریمه را در مذاکرات هسته ای و سیاست خارجی تبریک و تهنیت می گوید، باشد که به پیروزی نهائی برسد و ملت شریف ایران به خواسته‌های خود دست یابند.

و همگان آرزو دارد که آن دولت بتواند بر مشکلات داخلی همچون: بیکاری، تورم، گرانی، فقر، اعتیاد، فساد و... پیروز گردد، درهای رفاه و آرامش و امنیت بر روی این ملت گشوده شود، از گران شدن خدمات دولتی و مایحتاج عمومی و فشار بر اقشار آسیب‌پذیر جلوگیری به عمل آید، به جای یارانه‌های نقدی، بیمة عمومی، بیمه بیکاری و بیمه از کارافتادگی، شامل حال همة آحاد ملت گردد.

رای دهندگان به آن جناب می خواهند که بر اساس ماده 113 قانون اساسی که مسئولیت اجرای قانون اساسی و تنظیم قوای سه‌گانه را بر عهده ریاست جمهوری گذاشته است و با عنایت قوة قضائیه، ترتیبی داده شود که در ایران ما زندانی سیاسی و عقیدتی نداشته باشیم، از افترا و تهمت و اتهامات واهی جلوگیری به عمل آید و همانطور که قبل از انتخابات وعده داده شده بود، وسیلة آزادی زندانیان دگراندایش فراهم گردد و پس از چندین سال برخی مقامات و خدمتگذاران پیشین و سطح بالای کشور، از حصر و زندان آزاد گردند تا بهانه‌ای در درست حامیان حقوق بشر برای مخالفت با ایران عزیز نباشد. و ای کاش آزادی بیان و قلم و اندیشه هم تأمین می شد و احزاب و یا نشریاتی تعطیل نمی شدند.

جناب آقای رئیس جمهور، مردم ایران انتظار دارند که در پرتو درایت و مدیریت آن برادر گرامی، انتخابات دورة آینده مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی با شور و هیجان زایدالوصف و با شرکت قاطبة مردم برگزار گردد، سیاست، تدبیر و اعتدال نیز به شورای نگهبان راه یابد و آنها نیز حق الناس را که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند، رعایت نمایند و آنها خود را در برابر خدا و خلق به خاطر ردّ صلاحیتها پاسخگو بدانند.

و در این دوره با سعة صدر برخورد کنند و ملت انقلابی و شهید داده را بیش از این تحقیر ننمایند، پیش‌بینی می‌شود که وزارت اطلاعات با داشتن وزیری کاردان و دانشمند، با عدالت و اعتدال عمل کرده و دست مردم را برای انتخاب افراد شایسته و اندیشه‌های متفاوت باز گذارند.

چقدر شایسته و به جا بود که دولت تدبیر و امید، مصوّبه نظارت استصوابی را که باعث تحقیر و سرافکندگی یک ملت بزرگ و با سابقة درخشان تاریخی است، با همکاری نمایندگان مردم، لغو می کرد و این خار را از جلوی پای آزادی و دموکراسی بر میداشت، تا باعث افتراق و جدائی بین مردم نباشد، در تعالیم عالیه اسلامی خوانده‌ایم که:  «حرمت مؤمن از کعبه بالاتر است» و در محاکمات «اصل بر برائت است» ولی متأسفانه دیده می‌شود که در ردّصلاحیتها، اصل بر عدم احراز صلاحیت است، مگر خلاف آن ثابت شود، افرادی را به عنوان دگراندیش، نداشتن التزام عملی به اسلام و جمهوری اسلامی، عدم ابراز وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و... بدون حکم دادگاه صالحه ردصلاحیت می‌کنند، نمایندگان پیشین مجلس، وزیران، معاونان وزرا، استانداران، فرمانداران، اساتید دانشگاه و... افرادی را که سالها در خدمت به جامعه امتحان خود را به خوبی داده‌اند، از نامزدی در انتخابات ردصلاحیت می کنند و مردم را از فیض وجود آنان محروم می‌نمایند!

مردم از رئیس جمهور محبوب خود می‌خواهند که در برگزیدن افراد و وابستگان به شورای نگهبان در شهرها و استانها تجدید نظر به عمل آید و افراد صالح دیگری معرفی شوند که مورد تأیید دولتیان و شهروندان هم باشند، تا مردم با اعتماد و رضایت خاطر در انتخابات شرکت کنند و همه مطمئن باشند که افرادی بی‌نظر مردم را به خودی و غیرخودی تقسیم نمی‌کنند و حق‌الناس رعایت می شود.

در پایان یادآور می‌شود مردم اصفهان نیز احیای زاینده‌رود را احیای اصفهان بزرگ دانسته و انتظار تدبیر و مدیریت در این خصوص را دارند.

از پیشگاه پروردگار مقلب القلوب و الابصار می‌خواهیم که سال 93 بر ملت و دولت ایران میمون و مبارک باشد و با اتحاد و اتفاق بتوانند در جهت شکوفائی اقتصاد و فرهنگ، گامهای مؤثری بردارند و برای اعتلای ایران عزیز بکوشند.  آمین

                                                                                     فضل الله صلواتی

                                                                                        نوروز 1393

 ادامه مطلب را مشاهده فرمایید
ادامه مطلب ...