زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

تسلیت درگذشت مرحوم رحیم جعفری

« إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ »
     درگذشت استاد فرهیخته شادروان رحیم جعفری یگانه برادر کهتر علامه فقیدمحمدتقی جعفری که عمری را به مطالعه، تحقیق و دفاع از حق مظلومان سپری کرد و تا توان داشت در خدمت محرومان تلاش می کرد، باعث تأسف و اندوه گردید.
فقدان این رادمرد فکر و اندیشه را به خانواده های محترم و معزز جعفری و امامی و همسر بزرگوارشان بانو سیده احترام امامی، پسران لایق و شایسته و خدمتگزار آن عزیز از دست رفته تسلیت عرض نموده، بقای عمر و موفقیت و سلامت آنان را از درگاه الهی خواستار است.

اصفهان- فضل الله صلواتی
28خرداد 1400
خانواده صلواتی

برادران جعفری از راست شادروانان: رحیم جعفری،  مهدی جعفری، علامه فقید  محمدتقی جعفری و  جعفر جعفری
« مشهد - آبان ماه 1371  »

تسلیت درگذشت برادر شهید مجید شریف واقفی

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
خانواده محترم شریف واقفی
با عرض سلام و تحیت

با نهایت تأثر و تأسف درگذشت روانشاد محروم مغفور حاج مصطفی شریف واقفی برادر بزرگ شهید والامقام مجید شریف واقفی که در مسیر پیروزی انقلاب در شهر اصفهان سختی ها متحمل شد و پس از آن در استانداری و سازمان آب اصفهان و صنعت، خادم مردم بود و خوش درخشید را حضور همسر، فرزندان، خواهران، برادر و خانواده های: خواجه غیاثی، ربانی، امامزاده واقفی و دیگر اقوام و دوستان، تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند تبارک و تعالی برای آن مرحومه علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و بردباری مسئلت داریم.

فضل الله صلواتی
27خردادماه 1400

نامه دکتر صلواتی به رهبری - کلامی از سر دلسوزی....(2)

«باسمه تعالی»

 

سلام و درود بر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران


با آرزوی توفیق و سلامتی برای حضرتعالی که یار و همرزم انقلابیون پیشین، همگام رزمندگان اسلام و رهبر بزرگوار امروز هستید.

اینجانب فضل الله صلواتی به عنوان یک دلسوز انقلاب، یک مبارز و مجاهد، یک ایثارگر، یک زجر کشیده در راه پیروزی بر نظام ستمشاهی و یک خادم ملت، خود را موظف به آن می دانم که برای تحقق آن نظامی که به رهبری خمینی کبیر و ادامه آن نهضت به زعامت حضرتعالی، تلاش نموده ام از باب «النصیحه لائمه المسلمین» با هدف استمرار نظام مبتنی بر اسلام و مردم سالاری نکاتی چند را عنوان کنم.

اول : فراموش نکردن آرمان های انقلاب که همانا برانداختن طاغوت و دیکتاتوری سپس تأسیس نظامی اسلامی مبتنی بر استقلال کشور حاصل از امنیت و آزادی برآمیخته از مشارکت مردم در تصمیمات حیاتی و بیان آزاد عقاید در ترویج تضارب آرا و جدال احسن

دوم : آنچه امروز برای همه خیرخواهان انقلاب دغدغه خاطر گردیده خدشه وارد شدن بر همان آرمانهاست،

امنیت کشور به بهانه رویکرد به استراتژیِ تقویت دفاعی، میدان را از دفاع به توسعه مرزها در کشورهای همجوار وارد نموده و عملا  این اجازه به دولتهای دیگر می دهد که از ایران آزرده خاطر شده لذا آنان در دفاع از خود، کشور ما را چه از لحاظ امنیتی چه از لحاظ اقتصادی آسیب پذیر و از این جهت و از زاویه دیگر موجب نیاز ما به حمایت دیگران همچون روسیه و چین نموده، استقلال و امنیت کشور را دچار آسیب کرده است.

چه بسا در آینده نه چندان دور خدای ناکرده شاهد تجزیه کشور و اثبات نظریه جنگ تمدن های هانتیگتن باشیم. لذا افزایش حوزه فعالیت نیروهای مسلح شاخه قدس سپاه پاسداران عملا این مولود انقلاب را با خطر و نهایتا پر خطر خواهد کرد که زیان آن نه تنها به حضرتعالی که به مردم و به میهن عزیز و مسلما بیش از همه به خود این نیرو وارد خواهد آمد، به همین لحاظ پیشنهاد تحدید این نیرو در راستای وظایف قانونی قوای نظامی در قانون اساسی کشور و وصیت امام راحل همچنین پایان نفوذ و موازی کاری آنان در حوزه سیاست نهادهای اطلاعاتی و فرهنگ و اقتصاد را انتظار داشته که به عنوان یک خواست عمومی به دور از پاراپاگانداهای سیاسی دستگاههای تبلیغی وابسته به آنان توسط آن مقام محترم خواستار و خواهان باشم.

سوم: به زعم برخی صاحبنظران بزرگترین عامل بی علاقگی مردم کشور به انتخابات، نظارت استصوابی می باشد که سلاحی در دست وابستگان و تصمیم¬گیران در شورای نگهبان است.

آنچه در تأسیس شورای نگهبان مدنظر مهندسین انقلاب و قانون اساسی بود نظارت بر مصوبات مجلس در تطبیق با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی بود و دیگر هیچ.

نظارت استصوابی، متأسفانه تبدیل به سلاحی شده تا توسط آن نهاد، شایسته سالاری ذبح و به دنباله آن فرهنگ ریا و نفاق در جامعه و بین بازیگران سیاست نهادینه شود تا بدینوسیله با حذف منتقدان خیرخواه و خارج از سلیقه دست اندرکاران مسن شورای نگهبان دور از جامعه، فرصت طلبان با کمترین تعهد و سواد به راحتی به مناصب حکومتی دست یافته و به همین واسطه نفاق موجود در درون (فرصت طلبان) مروج و عامل فساد در سیستم اجرایی، قانونگذاری و قضایی گردند، مسلما نتایج این روش موجب آزار روحی حضرتعالی هم هست و نیاز به عنوان نمونه و‌ مثال ندارد که شورایی که موظف به نگهبانی قانون اساسی است خود بدعت گذار و بر خلاف قانون، به قانونگذاری مشغول باشد.

چهارم: دستگاه قضا از دادگستر بودن خارج و ترازوی عدالت به واسطه سیاسی شدن در کفه دیگر سنگین شده، متأسفانه رؤسای انتصابی به هیچ وجه عقاید سیاسی خود را در این منصب نه تنها فراموش نکرده بلکه شفاف به بیان علایق و‌گرایشات سیاسی عملا به ذبح شفافیت و آزادی بیان با داشتن قضاتی چون: مرتضوی، ‌منصوری و.... مشغول بوده و هست.

در سیستم اداری فساد و رشوه خواری و اثرگذاری آن بر عدالت موجب کندی یا تغییر احکام به نفع توانایان و ظهور امثال طبری ها و دولت آبادیها گردیده است.

پنجم: صدا و سیما که در عملکرد با آن هزینه بالا ظاهرا جمهوری دیگری جدا از جمهوری اسلامی ایران است و بعضا به جای آگاهی بخشی خط دهنده تصمیمات فردای تندروها بوده و هست، انتظار اصلاح این روند موجب تقویت نظام و بازگرداندن توجه مردم به رسانه ملی و‌ کمرنگ شدن صفت میلی بودن آن است.

ششم: حذف همه رانت ها از نهادهای منصوب به حاکمیت جهت تقویت اقتصاد و آزادی این بستر در تحقق برابری فرصت، به هدف هدایت رقابت آزاد و تعیین نرخ ها در عرضه و تقاضای بازار که منتهی به تثبیت بازار و ایجاد اشتغال، افزایش تولید و کاهش تورم و رفع موانع و افزایش رفاه جامعه و بستن راههای فساد و ‌بحران سازی است.

همانگونه که خاطر عالی مستحضر است غارت، تنها دست بردن در کیسۀ بیت المال مردم نیست، مسلما صندوق بیت المال را از حق خود محروم کردن هم مصداق فساد می¬باشد، معاف شدن یکسری از نهادها از پرداخت مالیات، ظلم به مردم و‌ایجاد رقابت نابرابر در اقتصاد است.

هفتم: حضرتعالی با دیگر انقلابیون در مقطعی همرزم و همراه و همفکر بوده و افتخار درک محضر امام خمینی(رحمه الله علیه) و شاگردی عالمان بزرگ را داشته اید، پس از پیروزی نهضت اسلامی در مجلس اول افتخار همکاری و علاقمندی به فعالیت در عرصه فرهنگ و سیاست را داشتم، حضرتعالی به واسطه استعداد در مناصب بالا و بنده به سبب علاقه به تدریس در دانشگاه و پژوهش، مشغول شدم، در این مقطع سنی که امروز و فردایی بیش نیست و دور از شهرت پست و مقام در کنار ملت خواهم بود و آن مقام گرامی هم در موقعیت والای رهبری نظام مشغول خدمت بوده، که پیوسته دعا می کنم خدایتان توفیق بیشتر دهاد.

وظیفه امثال من انعکاس خواست ملت و برنامه رهبری اندیشیدن و اتخاذ تدابیر بهتر برای ایران عزیز و ملت بزرگوار ایران برای فردای بهتر است، فردایی که از همۀ ما تنها اسم، خاطره و اثر می ماند و در هر موضعی خیر جامعه را درخواست داشته و صلاح آنان را که صاحبان اصلی انقلاب هستند، خواستاریم.

متأسفانه انقلابیون گذشته مورد شماتت هستند که با تلاشهای خود نتوانستند کشور را در چهار دهۀ گذشته مدیریت کنند!

امروز کفۀ مطالبات مردم با دیروز متفاوت و مسلما فردا به احتمال زیاد بالاتر است، اگر دیروز ولایت فقیه تنها خواستگاه جامعه بود و این مهم توسط رهبر فقید و اکنون زعامت حضرتعالی تا اینجا به انجام رسیده است. آیا در فردای بدون شما (که انشاالله عمرتان مستدام باد) فقیهی را سراغ دارید که توانی مشابه در خود عیان کرده باشد، و شما همچون امام راحل آسوده خاطر باشید و مردم از همۀ ما به نیکی یاد کنند؟

نیروهای نظامی خلاف تصور امثال بنده را داشته باشند اما مجبور به تکرار این سخن ناپلئون بناپارت هستم: «شاید به سرنیزه مدتی کوتاه بشود تکیه داد اما بر روی سرنیزه نمیتوان نشست.»

تکیه به سرنیزه توان داد و لیک        /              بر سر سرنیزه نباید که نشست

قاطبه مردم ایران قبل از ما مسلمان و بعد از ما هم مسلمان و شیعه باقی خواهند ماند، پس چه بهتر اینکه شورای ولایت فقیه با شرکت فقهائی جوان و دانا آغازگر و‌ پرچمدار اصلاح گردند. سخنان حضرت امام را در روز 12بهمن در بهشت زهرا عملی کنند و به اصلاح قانون اساسی بپردازند و اینکه «کسی اجازه ندارد برای نسلهای بعد تصمیم گیری کند.» قدرت را به واسطه یکسری از اصلاحات به مردم بازگردانده و استمرار نظام را به واسطه دوستی و مهر و‌ واگذاری امور به اهلش موجب شوند که این همانا سنت رسول الله(ص) می باشد که: «در اجماع امت من خطایی وجود ندارد» و امید که کمتر وجود داشته باشد.

از قادر بی همتا و خالق یکتا، بخشایش و خیر و سلامتی شما را خواستار است.

 

ارادتمند

اصفهان - فضل الله صلواتی

خردادماه سال 1400

نامه دکتر صلواتی به رهبری - کلامی از سر دلسوزی....(1)

« باسمه تعالی »

محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (سلّمه الله تعالی)

با سلام و تقدیم احترام

به طوری که خاطر عالی مستحضر است، با ردّصلاحیت بسیاری از شخصیت­های کشور برای مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و حتی ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، حتی کسانی که سوابق انقلابی و اجتماعی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته­اند، مدیران خوش سابقه و نمایندگانی که هنوز بر سرکار هستند و به خدماتی مشغولند! در تمام انتخابات­ها و گزینش­ها، بدینوسیله اِعمال اهانت و تحقیر و تهمت و ایجاد نارضایتی عمومی ملاحظه می­شود که به خاطر این امر، افراد کارآمد منزوی شده و روز به روز از تعداد رأی دهندگان کاسته می­شود.

به عرض می­رساند: در سال59 که جمعیت ایران کمتر از 40میلیون نفر بود، هر کدام از نمایندگان شهرستان اصفهان حدود 330هزار رأی به مجلس شورای اسلامی راه یافتند ولی متأسفانه در سال 99 با 85 میلیون جمعیت کشور، رأی دهنده­های به نمایندگان مجلس به یک سوم تقلیل یافته بودند، با توجه به فرمایش حضرت امام(رحمت الله علیه) که: «مجلس در رأس امور است» و رهنمودهای حضرتعالی که آراء مردم «حق­الناس» است اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند خطرناک است و جوانان حزب­الهی و معتقدان به نظام وارد میدان شوند، و مردم را به شرکت در رأی دادن تشویق فرموده بودید شورای نگهبان با تنگ نظری و یک بعدنگری جامعه و جوانان را به دو قطب تقسیم کرده و فقط یک جناح را حزب الهی تصوّر می کند، در صورتی که هر کس نامزدی برای انتخابات دارد حزب الهی و معتقد به نظام است، همۀ آنها را طرد می­کنند، استعدادها را می­کشند و آنها را از رأی دادن دور می­کنند و خدای نکرده در صف مخالفان جای می­گیرند و رأی­ها به جای آنکه از همۀ ملت باشد از یک اقلیت می­شود، قطعا این ردّصلاحیت­ها و شرکت اندک مردم، مورد نظر جنابعالی که حامی دموکراسی و مردم سالاری بوده­اید و دیگر دلسوزان کشور و ملت نمی­باشد.

آنها که مجموعۀ شورای نگهبان و ردصلاحیتها را تعیین می­کنند، شاید به چگونگی سیاست داخلی و خارجی کشور و آبروی شخصیت­های خدمتگذار جامعه واقف نباشند و با تیغ برّان خود، همه را با عناوین مختلف قلع و قمع می­نمایند و جمعی را به نام ملی - مذهبی و جمعی را مشارکتی و جمعی را اصلاحاتی و مخالف بعضی مفاد قانون اساسی، از رده خارج و حذف می کنند، به دنبال این اقدام روحیه اکثریت مردم سرد و از نظام مأیوس می­شوند و از شرکت در انتخابات کنار کشیده و منفعل می­شوند، متأسفانه این «نظارت استصوابی» که به خطا قانونی شده، سرنوشت خوبی را برای کشور رقم نمی­­زند و آینده بهتری را نوید نمی­دهد.

غیر از آن جناب در حال حاضر کسی و یا نهادی آن صلاحیت را ندارد که دستور لغو یا حذف و یا تغییر این قانون را بدهد و تنها مرجع رسیدگی به صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شایسته است که توسط قوۀ قضائیه بر اساس مستندات قانونی باشد و پاسخگوی شکایات و اعتراضات نیز باشد.

درخواست دیگر آنکه در زمان حیات مشعشع خود که امید است به بلندای آفتاب باشد، مجلس خبرگان یا مؤسسان از اندیشمندان، صاحب نظران و آگاهان سیاسی، اجتماعی و اسلامی به انتخاب مردم تشکیل گردد تا نسبت به اصلاح و رفع بعضی از اشکالات و تعریضات قانون اساسی تجدید نظر کنند و آن را اصلاح نمایند، از زمان ریاست جمهوری آن جناب اشکالاتی در قانون اساسی موجود بوده که باعث تداخل برخی نهادها در کار یکدیگر شده و کار کشور همچنان مختل مانده است و اگر لازمۀ روزهای نخست انقلاب وجود بعضی نهادها و شوراها لازم بود و ایجاب می کرد ولی با انسجام کشور، انحلال یا حذف آنها باعث کمتر شدن حقوق بگیران و برنامه­های تکراری و رفع موانع است.

اگر در زمان شما این اقدامات انجام نشود، در آینده کشور دچار ملوک الطوایفی، باندگرائی، نظامی­گری و دیکتاتوری می شود و این اختلافات و چنددستگی­ها، با اهداف حضرت امام (رحمه الله علیه) و نظام مقدس جمهوری اسلامی منافات دارد.

با آرزوی طول عمر و توفیقات بیشتر برای آن جناب

اصفهان فضل الله صلواتی

20/2/1400


 

تسلیت به مهندس سفید

جناب آقای مهندس سفید

ریاست محترم شورای اسلامی شهر یزد

 

درگذشت مادرتان را به شما و دیگر بازماندگان تسلیت عرض نموده، غفران و رحمت الهی را برای آن مرحومه و سعادت و سلامت را برای بازماندگان از پروردگار خواستار است.

اصفهان فضل الله صلواتی

17خردادماه 1400