زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

تصاویر جلسات، ملاقاتها و برنامه های آبان 1397

تصاویر آبان ماه

مراسم گرامیداشت سیدالشهدا، منزل آقای دکتر اعتصام پور

در کنار حجت الاسلام والمسلمین محمد صحتی سردرودی

منزل دکتر اعتصام پور، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدعلی میرموسوی نویسنده و پژوهشگر حوزه دین

مراسم ترحیم شادروان استادحاج حسن نادریان

دیدار با دوستان در خمینی شهر با حضور دکتر مصطفی ملکیان، حجج اسلام: دکتر شاه نظری، ‌دکتر نصر و...

جلسه  گرامیداشت ایام محرم، منزل آقای دکتر بصیری

شب پایانی جلسه منزل آقای دکتر بصیری با سخنرانی آقای دکتر شهرستانی پنج شنبه 17 آبان ماه

بازدید از نمایشگاه کتاب اصفهان



مجلس ترحیم مرحوم احمد خالقی در کنار سعید منتظری، فرید صلواتی

بازدید از خانه فرزانگان (سالمندان) خمینی شهر

حضور در جشنواره بین المللی  گل و گیاه خمینی شهر با حضور شهردار و معاونین


دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی

برنامه ضبط خاطرات، مصاحبه علیرضا صلواتی از دکتر صلواتی چهارشنبه 16 آبانماه

حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد صحتی سردرودی در منزل دکتر صلواتی در کنار فرید و وحید صلواتی و بانو آمنه جعفری

اهداء نشان امیرقلی امینی

نشان امیرقلی امینی ابتکاری از مدیریت شهری اصفهان برای بزرگداشت مفاخر این جهان شهر در حوزه های روزنامه نگاری، کارآفرینی اجتماعی و فرهنگ و ادبیات عامه در مراسم نکوداشت روز اصفهان اهدا می‌شود


نقش امیرقلی برنشان اصفهان


نشان امیرقلی امینی به فضل الله صلواتی، احمد مدنی و صبری نقاشیان اهدا می شود

 

همزمان با برگزاری پاسداشت روز اصفهان در یکمین روز آذر جلالی، نشان امیرقلی امینی در سه حوزه روزنامه نگاری، کارآفرینی اجتماعی و ادبیات عامه و فولکلور اصفهان به فعالان این عرصه اهدا میشود. این جایزه نشاندار که اردیبهشت گذشته از آن رونمایی شده و هم اکنون برگزیدگان نخستین ِ شخصیت برجسته امیرقلی امینی، روزنامه نگار، کارآفرین و مصلح اجتماعی، از سوی سازمان فرهنگی ِ دوره خود را شناخته است، به پاس بزرگداری سرمایه‌های اجتماعی استان و شهر اصفهان با تمرکز بر ِ سرمایه های اجتماعی به سه تن از برجستگان اجتماعی شهرداری اصفهان در راستای رسالت نگاه داشت قدر حوزههای یاد شده در جهت شناخت، معرفی و ترویج سرمایه های اجتماعی اهدا میشود.

 

امیر قلی امینی(۱۲۷۶ - 1357 )در اصفهان نویسنده، روزنامه نگار، سیاستمدار، مترجم و پژوهشگر نامدار اصفهانی است که در منشوری از فعالیت های اجتماعی توانست سیر رسیدن اصفهان سنتی به مدرنیته را به قدر ِ فرهیخته ای وسع خویش، وسعت بخشد. او انسان فعال بود که اصفهان رابرای اصفهانی ها زیبا، شاداب، امیدوار و سرشار از امید و عدالت و آزادی و آبادی می خواست و از همین روست که از جمله سرمایه‌های نمادین اصفهان و ایران محسوب می شود، بنابراین پاسداشت او، اندیشه اصالحگرانه او و روندگان راهش، پاسداشت اندیشه اجتماعی مصلحانه در نور بی آلایش شهر گنبدهای فیروزه ای به آذر ماه جلالی است.

شهرداری اصفهان در مقام نهادی فرهنگی_ مدنی و در ذیل آن سازمان فرهنگی اجتماعی این نهاد درقالب متولی امور فرهنگی مرتبط با شهر و شهرداری، بر آن شده تا با پاسداشت و ترویج نگاه قدرشناسانه به پای دارندگان دانش و فرهنگ و ارزش، به ایجاد اعتماد امید و انگیزه در جامعه بپردازد که بخشی از این وظیفه، در قالب قدرشناسی از سرمایه های نمادین متبلور شده است.

به گفته معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، با توجه به اینکه رونمایی از نشان امیرقلی امینی در اردیبهشت گذشته انجام شده، اما برنامه مدونی برای تبدیل آن به رویدادی فرهنگی پژوهشی در نظر گرفته نشده بود، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با ایجاد کارگروهی متشکل از فعالان عرصه‌های روزنامه نگاری، ادبیات عامیانه و فولکلور و کارآفرینی بر آن شد تا با بررسی سیرفعالیتهای گسترده امیرقلی امینی، به تدوین شاخص های مورد نظر در انتخاب برندگان این نشان بپردازد. از همین رو، فعالیت‌های این مصلح اجتماعی در سه دسته فرهنگ عامه و فولکلور، روزنامه‌نگاری و کارآفرینی اجتماعی مشخص و بنابرآن شد تا این نشان به سه نفر از فعاالن این عرصه که دستکم در یک دهه اخیر فعال بوده‌اند، اهدا شود. به گفته رضا روحانی، نشان امیرقلی امینی، نشانی فراجغرافیایی با تمرکز بر فرهنگ و اجتماع اصفهان است که میکوشد از اشخاصی که در حوزه های یاد شده، حتی فار غ از ملیت برگی به تاریخ پژوهش و پیشبرد فعالیت های فرهنگی اجتماعی اصفهان پرداخته اند، تجلیل کند. بر این اساس، تصمیم گرفته شده است تا هرسال در روز اصفهان که یکم آذر ماه جلالی است، این جایزه به سه نفر اهدا شود که برای امسال در حوزه روزنامه‌نگاری از دکتر فضل الله صلواتی، نویسنده پژوهشگر و روزنامه‌نگار، در حوزه فرهنگ عامه از دکتر احمد مدنی، مولف کتاب «زیرآسمان اصفهان» و در حوزه کار آفرینی اجتماعی از دکتر صبری نقاشیان تجلیل و نشان امیرقلی امینی به ایشان اهدا خواهد شد. به گفته معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، اهدای این نشان در سال‌های آتی با تدوین کامل اساسنامه ادامه مییابد و به دلیل آنکه در سه حوزه متفاوت از لحاظ ماهیت اهدا می شود، تصمیم گرفته شده تا انتخاب اشخاص به ترتیب حوزه اثرگذاری آنان در شهر و استان اصفهان باشد که البته لزوما افراد منتخب اصفهانی نیستند، زیرا بیش از هر چیز به محمل اثر بودن آثار ایشان برای اصفهان در یک دهه گذشته تمرکز شده است. همچنین سعی شده معیار انتخاب، تا آنجا که ممکن است با اتمسفر اندیشه مصلحانه امیرقلی امینی هماهنگ یا در آن جهت باشد. برای آنکه بتوان بهترین‌ها را انتخاب کرد، این معاونت فرهنگی کارگروهی با حضور دکتر منیژه امینی، یکی از فرزندان ایشان، دکتر مهدی کیوان، استاد تاریخ دانشگاه اصفهان، دکتر محسن محمدی فشارکی، مدیر گروه دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان، عبدالحسین جعفری روزنامه نگار، مریم قدسیه، روزنامه نگار، مهندس سعید صالحی مهر از اتاق بازرگانی اصفهان، مهندس حمید مهدوی، مدیر پارک ها و مراکز رشد شهرک علمی تحقیقاتی و سه نفر از اعضای شورای شهر اصفهان شامل فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی، امیر احمدزندآور در حوزه روزنامه نگاری، کورش خسروی در حوزه کارآفرینی اجتماعی و محمد عیدی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و رضا روحانی معاون این سازمان تشکیل داده است.

همچنین با توجه به ترافیک برنامه های روزاصفهان که از یکم تا سوم آذر به طول میانجامد، مراسم نکوداشت روز اصفهان با همکاری سمن ها در سومین روز آذر در کتابخانه مرکزی برگزار و نشان و لوح سپاس امیرقلی امینی به برگزیدگان اولین دوره اهدا خواهد شد.

 

پاسداشت مقام خادمان کتاب و خیرین کتابخانه ساز اصفهان

پاسداشت مقام خادمان کتاب و خیرین کتابخانه ساز اصفهان

مراسم پاسداشت مقام خادمان کتاب و خیرین کتابخانه ساز اصفهان در کتابخانه مرکزی برگزار شد

مشاهده سایر تصاویر

مصاحبه به مناسبت «25 آبان »‌ روز تاریخی اصفهان، ۲۵ آبان

صلواتی به مناسبت ۲۵ آبان:

مسئولانی که دست‌های آلوده دارند، از خون شهدا درس نگرفته‌اند

صلواتی

لینک خبرگزاری ایمنا

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر واقعا می‌خواهیم پاسدار خون شهدا بوده و از خون آنها حفاظت کنیم، باید از کالاها و تولیدات داخلی حمایت کنیم و دل به تولید داخلی ببندیم.

فضل الله صلواتی با اشاره به تشییع ۳۷۰ شهید در ۲۵ آبان سال ۱۳۶۱ در اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: شهدا نقطه قوت و قدرت ما هستند که در یک جنگ نابرابر و برای دفاع از  وطن، خاک و آرمانها به شهادت رسیدند تاحافظ منافع سرزمین شان باشند.

وی اظهار کرد: ما در حفاظت از خون شهدا و پیام آنها عاجز ماندیم و آنقدر ناتوان بودیم که نتوانستیم  پیام خونشان  را به درستی به جامعه برسانیم، این حق به گردن ماست و به آنها مدیون هستیم.

صلواتی تأکید کرد: شهدا برای دفاع از وطن جان وجوانی خود را در کف اخلاص گذاشتند، اما درحال حاضر خیلی از افراد و مسئولان به خاطر پست، مقام و صندلی با هم تنش دارند؛ در این مملکت و آب وخاک  با این‌همه شهید، مجروح و جانباز دیدن اینگونه رفتارها متأثر کننده است.

وی با اشاره به اعدام سلطان سکه در چند روز گذشته خاطر نشان کرد: بعضی از افراد به خاطر پول، سکه، مال اندوزی و انبارداری تلاش زیادی دارند، بعضی از افراد هم مال مردم را می‌خورند وحتی به بیت‌المال هم رحم ندارند، آنها هم روزی از این دنیا خواهند.

صلواتی با بیان این که این همه جنگ بر سر قدرت برای چیست؟  این همه  جنگیدن برای صندلی ناشی از کدام هدف است؟  گفت: این افراد هم با بدنامی از دنیا خواهند رفت، اما شهدا همان افراد با اخلاصی  که جان و جوانیشان را برای آرمانشان از دست دادند و پای حرفشان هم ایستادند، با سرفرازی این دنیا را ترک کردند و دست‌، روح و قلبشان پاک بود.

امیدوار باشیم و از تولید داخل حمایت کنیم

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: پیام خون شهدا به مسئولان جامعه این است که باید با ظلم، جهل و فقر مبارزه کرد، مسئولان باید دست از جناح بازی‌، خط بازی و گروه بازی‌ها بردارند و به فکر مردم باشند؛ مسئولانی که دست‌های آلوده دارند آبروی اسلام و جمهوری اسلام را برده اند، آنها مدیون خون جوانان وطن و شهدا هستند؛ آنها از خون شهدا درس نگرفتند.

وی افزود: در حال حاضر هم جامعه دچار فقر، بی عدالتی ،جهل و تبعیض است، متاسفانه اینها در جامعه رواج دارد و این به گردن مسئولان است که به راحتی از خون شهدا گذشتند.

صلواتی افزود: با این وجود نباید به خاطر حاکم بودن چنین وضعیتی در کشور نا امید بود، باید آینده را دید و امیدوار باشیم که قرار است اتفاقات خوبی برای جامعه بیفتد تا جبران تحریم‌ها و بی تدبیری بعضی از  مسئولان بشود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: اگر واقعا می خواهیم پاسدار خون شهدا باشیم، باید از کالاها و تولیدات داخلی حمایت کنیم و دل به تولید داخلی ببندیم؛ ای کاش مسئولان قدر این موضوع را بفهمند چون کار کمی نیست.

به گزارش ایمنا، عملیات محرم با رمز یا زینب (س) و هدف آزاد سازی جبال مرزی حمرین در جنوب دهلران از دهم آبان ۶۱ طی سه مرحله در مناطق شرهانی، زبیدان و بیات، جنوب شرقی دهلران در غرب عین خوش انجام شد. لشکر ۱۴ امام حسین (ع)، لشکر ۸ نجف اشرف، تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع)، گروه توپخانه ای ۱۵ خرداد، جهادسازندگی استان اصفهان، پایگاه هشتم شکاری ارتش و تعدادی از یگان های توپخانه ارتش از جمله یگان های استان اصفهان در این عملیات بوده اند.

در این عملیات یگان‌های سپاه پاسداران شامل لشکر ۱۴ امام حسین (ع) ۸ نجف اشرف و ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) از رودخانه فصلی دویرج و چیخواب و موانعی همچون میدان مین، بشکه‌های ناپالم با سیم های خاردار فرشی و کانال‌های مین گذاری شده عبور کرده و خطوط دشمن را شکستند.

  روز ۲۵ آبان ۱۳۶۱، ۳۷۰ تن از شهدای این عملیات بر روی دستان امت شهید پرور اصفهان تشییع و در گلستان شهدا به خاک سپرده شدند و به همین مناسب روز ۲۵ آبان به نام «روز حماسه و ایثار شهر اصفهان» نام گذاری شد و همه ساله مردم غیور اصفهان این روز به یاد ماندنی را گرامی می دارند.

پیام تسلیت در گذشت مرحوم دکتر محمدتقی نوربخش و مرحوم دکتر عبدالرحمن تاج الدین

« انا لله و انا الیه راجعون  »


درگذشت دو تن از خدمتگذاران لایق و با ایمان کشور
مرحوم دکتر محمدتقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و
مرحوم دکتر عبدالرحمن تاج الدین،
معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی را که در اثر تصادف در هنگام انجام وظیفه انفاق افتاد ، به بازماندگان ، به جامعه کارگری ، به وزیر محترم تعاون جناب دکتر شریعتمداری و به مردم خوب اصفهان و خمینی شهر تسلیت گفته و امید است غریق رحمت بی منتهای الهی قرار گیرند و مصدومان این حادثه بزودی سلامتی خود را بازیابند. خدایش عنایت فرما.



 فضل الله صلواتی
اصفهان - ۲۵ / ۸ / ۹۷