زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

چند تن از شعرای اصفهان در سال 1335

چند تن از شعرای اصفهان در سال 1338

«انجمن صائب»




باز هم خمینی شهر- معرفی حمید حاجی محمد هاشمی

در متن جامعه ما خبرهایی هست

باز هم خمینی شهر اصفهان


فضل الله صلواتی

منتشر شده در دو ماهنامه سیاسی راهبردی چشم انداز ایران


صوفیان جمله حریفند و نظر باز ولی

 

 زین میان حافظ دلسوخته بدنام افتاد


       ماه گذشته در رسانه‌های ایران و جهان سر و صدا برپا شد که: در یکی از بیمارستانهای دولتی خمینی شهر، پرستاری بخیه زیر چانه کودکی را که زخمی شده بود، به خاطر نداشتن پنجاه هزار تومان پول بخیه، کشیده و کودک مریضی را به خاطر فقر و نداری رانده اند!  این خبر احساسات همۀ انسانهای جهان را تحریک کرد، از شرق و غرب عالم همۀ مردم متأثر شدند، آن را زشت‌ترین کاری دانستند که به وقوع پیوسته است، همۀ دنیا با هر عقیده و مرامی این کار را محکوم کردند و درخواست داشتند، دست اندرکاران این عمل، به شدت مجازات شوند.

برای من تعجب آور بود که چگونه مردم متدین، غیرتی و به اصطلاح لوتی سده‌ای چنین عملی را بر تافته‌اند و به هر صورت این عمل در بیمارستان آن شهر انجام شده است.

«سده نام پیشین این محل است که در مراودات و مکالمات، وقتی می خواهند از غیرت و استقامت سخن گویند، نام سده را به زبان می آورند، بعد از پیروزی انقلاب، نام آن شهر به خمینی شهر تبدیل شد، در صورتی که مرحوم امام خمینی(ره)  چندان مایل نبودند که نامشان بر جائی گذاشته شود و یا تصویرشان در جائی باشد، ولی ارادتمندان به حضرت ایشان، این نام را بر شهر خود گذاشتند».  ادامه مطلب ...