زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

فضل‌الله صلواتی:

تلاش دلواپسان مجلس، خاتمی را محبوب‌تر می‌کند

حضور سید محمد خاتمی در تالار حافظ

خبرگزاری ایسنا

لینک بوی باران

      نخستین فرماندار شهر اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شورای نگهبان باید از این پس در نحوه گزینش متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تجدیدنظر کرده و به این ترتیب از ورود افکار عقب مانده به صحن علنی مجلس جلوگیری کند.

فضل‌الله صلواتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به تلاش عده‌ای از نمایندگان برای ممنوع‌البیان کردن خاتمی افزود: در برخی موارد نظارت‌های استصوابی مانع ورود افراد آگاه و دلسوز به صحن علنی مجلس شده است.

وی ابراز عقیده کرد: سطح مجلس شورای اسلامی در دوره‌های اول و دوم شکل گیری خود بسیار خوب و قابل قبول بود، اما امروز دغدغه برخی نمایندگان مجلس به سمت امور جزئی و خطی و پیشبرد اهداف جناحی و حزبی گرایش یافته که همین امر از کیفیت و کارایی مجلس نهم کاسته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان‌کرد: در نظام‌های متکی به دموکراسی، احزاب مختلف با رعایت حق رای نمایندگان اکثریت مجلس با یکدیگر به یک تعامل منطقی دست یافته‌اند و با وجود آزادی بیان در اعلام نظرات مخالف و موافق در پارلمان، هیچ یک از نمایندگان اجازه تعرض به چهره‌های سیاسی منتسب به جناح مقابل را به خود نمی‌دهد.

نماینده دور اول مجلس با تاکید بر این‌که یک جامعه دموکراسی نیازمند انتقاد افراد با تجربه است، گفت: هر کدام از روسای سه قوه که در گذشته وظیفه نشستن بر کرسی هر کدام از قوه‌های مجریه، مقننه و قضاییه را داشته‌اند جزو پشتوانه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند و باید از تجربیات آن‌ها در موقعیت‌های حساس کشور استفاده کرد، چرا که یک جامعه مردم سالار جامعه‌ای است که توان شنیدن نظرات موافق و مخالف را داشته باشد و نه با تنگ نظری، خط و ربط گرایی و حزب پرستی به بهانه نشنیدن حقیقت، یک چهره سیاسی را ممنوع البیان کند.

صلواتی با استناد به حدیثی از کتاب "نور الثقلبین" درباره عذاب پروردگار اظهار کرد: بر طبق این حدیث هر زمانی که اختلاف در کشوری پدیدار شد خداوند عذاب خود را بر مردم فرو می‌فرستد. پس نمایندگان دلواپس مجلس شورای اسلامی باید بدانند که کارشکنی‌های آن‌ها هر روز جامعه را یک قدم به سمت عذاب الهی پیش می‌برد، گناه مردم چیست که باید در کنار کسانی زندگی کنند که هر روز آتش اختلاف جناحی - سیاسی خود با دیگر احزاب کشور را با هیزم بهانه‌تراشی و عیب‌جویی روشن نگه می‌دارند.

نخستین فرماندار شهر اصفهان افزود: به قدری اظهارنظرهای این افراد، ضعیف و بدون پایه و اساس است که شورای نگهبان باید از این پس در نحوه گزینش متقاضیان شرکت در انتخابات مجلس تجدیدنظر کرده و به این ترتیب از ورود افکار عقب مانده به صحن علنی مجلس جلوگیری کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: برخی سعی دارند چهره‌های خدوم اسلام و انقلاب مانند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام محمد خاتمی را از صحنه سیاسی جامعه دور کرده و آن‌ها را به انزوا بکشانند، غافل از این‌که فضای امروز جامعه به گونه‌ای است که هر قدر در اذهان عمومی بر علیه این افراد کارشکنی شود آن‌ها عزیزتر شده و محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

دلواپسان به شرط گرفتن بلندگوی غوغاسالاری علیه هاشمی و خاتمی به مجلس راه یافتند

صلواتی به مراسم پرشور تشییع پیکر آیت‌الله طاهری اشاره و خاطرنشان‌ کرد: آیت الله طاهری سمبل ایستادگی استان اصفهان در برابر ظلم و ستم زمان طاغوت بود و تلاش ایشان برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ایران و پیروزی جنگ تحمیلی مثال زدنی بود، اما یک عده افراد تنگ‌نظر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال ترور شخصیتی او در جامعه بودند، اما آگاهی سیاسی و بیداری مردم قدرشناس اصفهان عرصه جولان این افراد منفعت طلب را محدود کرد و دیدیم که مراسم درگذشت این عالم ربانی و همین طور مراسم سالگرد ایشان با حضور خیل عظیم دوست داران او برگزار شد.

نماینده دور اول مجلس تصریح کرد: در سال‌های اخیر مردم ثابت کرده‌اند که گوش کردن به صدای ناموزون مخالفت‌ها و توجه به دروغ پردازی‌ها در جامعه آب در هاون کوبیدن است و به همین دلیل ملت مسیر خود را از این عده جدا کرده و آن‌ها در مسیر تهمت و دروغ پردازی‌های خود حرکت می‌کنند و مردم نیز در مسیری مخالف به حمایت از برخی چهره‌های خدوم سیاسی گام برمی‌دارند.

نخستین فرماندار شهر اصفهان اظهار کرد: این مخالفان دلواپس، به دلیل وابستگی‌های مادی، معنوی و تشکیلاتی خود با برخی احزاب مجبور به بیان این جملات در صحن علنی مجلس هستند، چرا که اگر این افراد سنگ اندازی‌های خود به دولت را کنار بگذارند از دید هم مسلکان خود مصداق ضرب المثل " آب به آسیاب دشمن ریخته است" را پیدا می‌کنند و به این ترتیب از شانس کمتری برای حمایت و حضور در دور آتی مجلس شورای اسلامی برخوردار می‌شوند وگرنه کدام نماینده کم رای مجلس می‌تواند از عهده پرداخت مبالغ تبلیغاتی خود بر بیاید؟ معلوم است که شرط حضور این نمایندگان در مجلس، گرفتن بلندگوی غوغا سالاری بر علیه شخصیت هاشمی رفسنجانی و خاتمی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بیان لازمه ورود نمایندگان اصلح به مجلس ابراز عقیده کرد: اگر نظارت استصوابی از نامزدهای متقاضی کرسی نمایندگی برداشته شود و ملاک گزینش افراد بر اساس اصل برائت جرم بر عهده قوه قضاییه قرار گیرد، علاوه بر این که اعتماد عمومی برای شرکت گسترده‌تر در انتخابات مجلس افزایش می‌یابد، افراد اصلح و آگاه‌تری نیز به مجلس راه می‌یابند، چرا که رای مردم حق‌الناس است و امروز با این روش نظارتی در عمل نمایندگان شایسته و اصلح قلع و قمع می‌شوند.

صلواتی افزود: مگر مردم با حضور یکپارچه خود به روحانی رای ندادند؟ بگذارید نمایندگانی در دور آتی انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شوند که حامی دولت باشند و یاری ده رییس جمهور در قانون‌گذاری کشور باشند تا در دور آینده مجلسی تشکیل شود که در کنار دو قوه مجریه و قضاییه جامعه‌ای توام با صلح و آرامش و امنیت بسازد.

نماینده دور اول مجلس ادامه داد: دلواپسان امروز بهتر است پیش از هر چیز دلواپس خود باشند، آن‌ها ادعا می‌کنند نگران مسئله هسته‌ای کشور و رابطه ایران با آمریکا هستند، اما کسی نیست به این دلواپسان بگوید کشور نیازمند رابطه تعاملی با سایر کشورهای دنیاست. کشور نیازمند شکست تورم و تلاش برای حرکت به جلو است و دولت منتخب مردم نیز با رای قاطع حداکثری خود توانایی تدبیر امور جاری مملکتی را دارد، پس بهتر است دلواپسان مجلس به جای نگرانی برای دولت، دلواپس تعداد آرای ماخوذه خود در دور آتی مجلس شورای اسلامی باشند.

انتهای پیام