زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

به بهانه انتخابات آمریکا و انتخاب «جو بایدن»

« فرصتها از دست نروند »


✍️  فضل اله صلواتی

اعتراف کنیم که در این چهار دهه در هدایت جوانان و تعلیم و تربیت و اقتصاد و سیاست موفق نبوده ایم، دائم خود را درگیر «مرگ بر دشمنان» کردیم! بهتر نیست چند صباحی هم بدون دشمن زندگی داشته باشیم، جنگ هفتاد و دو ملت را رها کنیم و ایرانی آزاد و آباد و بدون دزدی و دروغ و خیانت و فساد و چنددستگی بسازیم....

- - - - - - -

آقای «جو بایدن» معاون اول رئیس جمهوری سابق و دموکرات آمریکا، اکنون عنوان چهل و ششمین ریاست جمهور آمریکا را به دست آورد و از اوایل ژانویه2021 وارد کاخ سفید واشنگتن خواهد شد، او شور و هیجان و شلوغ کاریها و اختلال هایی چون اقتدارگرایی، خودشیفتگی، خودبزرگ بینی ترامپ را ندارد که تصویر واقعی از خود و جهان بیرون را نداشت و در پی سلطه جویی و تحمیل اراده خود بود!

به نظر می رسد بایدن، سیاستمداری نسبتا منطقی است، می داند هر برنامه­ای را چگونه عملی سازد، سرد و گرم سیاست را چشیده، او در سیاست نمی خواهد احساسی و چماقی و بدون فکر، مطالعه و مشاوره عمل کند، ظاهرا قصد ندارد نفی برجام را امضاء کند. در آن موقع کسی به ترامپ نگفت که آیا این کار تو که برای حمایت از اسرائیل انجام می­دهی باعث می شود که ایران به انرژی هسته ای و اتمی دست پیدا کند، باعث جنگ آینده گردد و اسرائیل ویران شود و منافع آمریکا در عربستان و امارات و عراق و افغانستان به خطر افتد و چه بسیار انسانها کشته شوند و سرمایه ها تباه گردد، عاقلانه عمل کردن مقامات ایرانی و ارتباط های سنجیده اتحادیه اروپا با سیاستهای حکومت آلمان با ایران تا حدی جلوی هر گونه فاجعه ای را گرفت، امروز که با قلدری و زورگوئی می شود جلوی فرد یا کشوری سدّ شد، مگر مردم یمن تابع عربستان شدند؟ با آن همه بمباران و آدم کشی، مگر مردم غزّه ساحل کوچک مدیترانه تسلیم اسرائیل شدند با آن همه سلاحی که داشت؟ مگر افغانها با دست خالی اسیر شوروی یا آمریکا شدند؟ در کجای دنیا زور و قلدری و دیکتاتوری جواب داده که در آمریکا بدهد؟ فقط نتیجه جنگها و زورگوئیها و کودتاها کشتن مردم است و از بین رفتن زیربناها، آقای ترامپ آیا نمی توانست روشی معقول و معتدل؟ میان فلسطین و اسرائیل ایجاد کند و وحدتی پدید آورد و حق فلسطینی ها را به آنها برگرداند و شهرک­سازیها را در سرزمینهای اشغالی تعطیل کند سفارت خود را به بیت المقدس نبرد؟ تا شاید بوی صلح در خاورمیانه به مشام جهانیان برسد.

    گرچه افتخار ترامپ آن بود که امارات و بحرین و سودان را با اسرائیل همراه کرده، ولی تا حق فلسطینی ها داده نشود و طبق قطعنامه های سازمان ملل عمل نشود، مردم این سرزمینهای کوچک و با اکثریت شیعه هرگز به این رابطه نامشروع راضی نخواهند بود. اینها مسکن موقت و برآیند تبلیغات انتخاباتی داشت، چرا مردم غزه که صاحب فلسطین هستند باید تروریست خطاب شوند؟ چرا گروهی شبه نظامی به نام حزب الله لبنان که حافظ مرزهای جنوبی لبنان هستند تروریست گفته می­شوند؟ زیرا مانع ورود مهاجمان اسرائیل به داخل لبنان می­شوند؟ ترامپ می­خواست اسرائیل مانند ملیجک لوس و بی تربیتی هر کاری خواست بکند و کسی مانع او نباشد، در لبنان، در سوریه، در غزه و در هر کجای دیگر و آمریکا بگوید اسرائیل اجازه دارد برای حفظ امنیت خود هر جائی را بمباران کند، مردان را بکشد، کودکان و زنان را قتل عام کند تا  امنیتش حفظ شود! ترامپ سپاه رسمی ایران را تروریست می خواند، برای آن که داعشی ها و القاعده را از سوریه و عراق بر می اندازد و آنگاه سرداری دلاور قاسم سلیمانی را شهید می کند، کسی که تروریست را از منطقه برانداخت و به مردم نشان داد که حضور آمریکا در منطقه زیانبار و زائد است و این هم کارنامه سیاه ترامپ بود، حتما روزنامه نگاران در آمریکا و در دیگر کشورهای جهان، اقدامات نادرست ترامپ را در همۀ جهان و در آمریکا و در ایران برملا می کنند، این همه فشار بر مردم ایران برای چه بود؟ ایران که به قرارداد برجام پابند و معترف بود، به تمام مفاد و موارد آن گردن نهاده بود، تعرضی، تجاوزی و خشونتی نداشت، دست محبت به سوی همۀ کشورها دراز کرده بود، منافع فرد یا دولتی را به خطر نینداخته بود، تروریست ها را بیرون رانده بود، با آن همه شهید، ندای صلح و دوستی سرداده بود، ولی آقای ترامپ هر روز تحریمی بر روی تحریم دیگر اعمال می کرد و می خواست سلطه و قلدری خود را و حمایتش را از حملات اسرائیل اثبات کند، اگر فردی غیرمسؤول در گوشه ای و یا در خطابه ای از صدور انقلاب و یا نابودی ستمکاری گفته این بهانه ای نمی شود که ایران را منکوب و تحریم کنند، مردم ایران قدرت و شهامت و استقامت دارند، تاکنون ایستاده اند، بعد از این هم ایستادگی خواهند کرد، تحریمها این ملت بزرگ را از پای در نمی آورد، مهم آن است که مسؤولان کشور به خود آیند، از فرصتها استفاده کنند، تاکنون فرصت­سوزیها داشته ایم، کسی تا کنون نگفته که مثل عربستان برده و بندۀ آمریکا شویم، همه خواهان آن هستند که از وجود امثال اوباما که دستش را برای همکاری دراز کرده بود، ما هم دراز کنیم، ما هم استقبال کنیم، برای سربلندی ملتمان و پیشرفت اقتصادمان، از آنها و از دیگران بهره ببریم، بد نگوئیم، اهانت نکنیم و پرچم کشوری را آتش نزنیم، آن هم در مجلس، از اول انقلاب تا امروز از گفتن «مرگ بر آمریکا» چه سودی عایدمان شد؟ آیا حضرت علی(ع) اجازه میدادند اصحابشان به سپاه منحرف معاویه اهانت کنند؟ آیا حضرت علی(ع) با همه ستمی که به ایشان شد، با مخالفانش همراهی و همکاری نکرد؟ «طرتُ اذا طاروا» آیا راهنمائی نمی کرد؟ آیا خشونتها را با خشونت جواب می داد؟ فقط در مقام دفاع شمشیر می کشید و از کیان ولایت و اسلام و مردم دفاع می کرد، علی(ع) الگوی ما است، ما با هیچ ستمکار و اشغالگری سرسازش نداریم، ولی نباید آنها را نیز تحریک کنیم و آتش غضبشان را شعله ورتر نمائیم، تا دست به کشتار و جنایت بزنند.

علی(ع) می فرمود: آنها برادران ما بودند که بر ما هجوم آوردند، فقط باید آگاه شوند، دست از کشتن مردم بردارند.

علی منادی صلح و دوستی و آرامش بود و حتی به خاطر عدالت بسیار و انسانیت فوق العاده اش او را کشتند، «قَتَلهُ لِشِدَّه عَدله» و ما افتخار پیروی از علی(ع) را داریم، با هیچکس و هیچ گروهی سرجنگ نداریم، جنگ و خشونت را مذموم می­شماریم، تنها برای دفاع از حق خودمان، ملتمان و مظلومان دنیا ایستادگی داریم و از هیچکس و هیچ گروهی هراس نداریم.

آیا شایسته نیست در این موقعیت از فرصت بهره گیریم، پرچم صلح برافرازیم، با استقلال کامل و ایستادگی روی اهدافمان به سخنان حقِ دیگران گوش فرا داریم؟ و صلای پایان رنجها بدهیم، آزادی و رفاه و آرامش را ارمغان ملتمان کنیم و در راه توسعه صنعت، کشاورزی، فرهنگ و ایمان ایران کوشا باشیم، دغدغه های تحریمها و دشمنی ها و اهانتها را فراموش نمائیم، اعتراف کنیم که در این چهار دهه در هدایت جوانان و تعلیم و تربیت و اقتصاد و سیاست موفق نبوده ایم، دائم خود را درگیر «مرگ بر دشمنان» کردیم! بهتر نیست چند صباحی هم بدون دشمن زندگی داشته باشیم، جنگ هفتاد و دو ملت را رها کنیم و ایرانی آزاد و آباد و بدون دزدی و دروغ و خیانت و فساد و چنددستگی بسازیم، به تربیت جوانانمان در مسیر حق و عدالت کوشا باشیم و این را بدانیم که فرصتها به سرعت از دست می رود. «الفُرصَهُ تمرُّ السحاب» همچون ابرهائی به سرعت از جلوی چشمها محو می گردند، به امید موفقیت و پیروزی بر دشمنان و سربلندی ملت ایران.

اصفهان - آبان ماه 1399

تسلیت شهادت فخریزاده و انتقاد به نهادهای امنیتی

« بسم رب الشهداء و الصالحین »

شهادت جانگداز  دکترمحسن فخریزاده (رحمت الله علیه)

دانشمند خدمتگذاری که در مسیر دفاع  از حق ملت تلاش می کرد ، برای همگان دردآور و غم افزا بود. شهادتش مبارک باد. خدایش غریق رحمت خود نماید و به بازماندگانش صبر و اجر عنایت کند.
تسلیت اندوه بار بر خودمان که توان حفاظت از اسرار محرمانه ی مملکت و دانشمندانمان را نداریم و هر روزی به مصیبتی تازه دچار می شویم .
تسلیت بر امثال من باد که نهادهای متعدد اطلاعاتی و امنیتی نتوانستند مانع فروش مدارک و اسامی محرمانه توسط خائنان شوند.
برخی نهادهای ما گویا فقط وجهه ی همتشان، شناسایی و مبارزه با عده ایی از پیران ملی گرا و  یا درویشان گوشه نشین است ، و یا خانم هایی را به بند کشند که شما جاسوس کشور بوده اید!  ولی از جنایتکاران واقعی غاقل بوده اند.  خدا هدایتمان فرماید.

فضل الله صلواتی -  ۹۹/۹/۹

تسلیت درگذشت حاج شیخ محمدحسن راستگو

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

درگذشت روحانی خدمتگذار حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن راستگو
که همه عمر در خدمت فرهنگسازی اسلامی نوجوانان و جوانان بود . تسلیت می گوید.

وی سعی داشت با جثه ایی کوچک ، خویشتن را در ردیف آنان قرار دهد و با زبان و با روحیه آنان سخن گوید.
خدایش غریق رحمت بی منتهای خود بفرماید، خانواده و فرزندانش را مورد الطاف خود قرار دهد، سالم و سعادتمند و ادامه دهنده راه پدر باشند.

فضل الله صلواتی
۳ آذر ماه ۱۳۹۹ - اصفهان

تسلیت درگذشت مرحوم مجید انصاری

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»


درگذشت برادر عزیز و ارجمند

مرحوم مجید انصاری را به همسر و فرزندان گرامی و دیگر بازماندگان آن جوان خدمتگذار و دوستدار مردم تسلیت می گویم.


فضل الله صلواتی

2 آذرماه 1399 - اصفهان