زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

در سوگ عزت اله سحابی

عزت‌الله سحابی پا بر سر دنیا و مافیها گذاشت


از شمار دو چشم یک تن کم                               وز شمار خرد هزاران بیش


زندگی برای همه شیرین و دلنشین است. همه مردم جهان دوست دارند که با رفاه و آرامش و امنیت در کنار خانواده خود زندگانی شادی داشته باشند؛ چه حیوان‌ها و چه آدم‌ها همه خواستار زندگی آسوده، «همان خور و خواب و خشم و شهوت» هستند، چیز دیگری را در دنیا احساس نمی‌کنند. اگر در آخرت هم می و شیر و انگبین باشد، آن را در دنیا برای خود ایجاد می‌نمایند. شبانه‌روز می‌دوند تا درآمدی بیشتر و آسایشی فزون‌تر داشته باشند، ولی برخی آدم‌ها پیدا می‌شوند که احساس مسئولیتی بیشتر و تعهدی فوق‌العاده‌تر دارند.
چرا علی(ع) جز کتاب خدا و سنت محمد(ص) شرط دیگری را برای قبول خلافت نمی‌پذیرد؟ چرا فاطمه(س) مظلومیت علی(ع) را فریاد می‌کند و در مسجد پیامبر(ص) و در جمع مهاجران و انصار از حق پایمال شده شایسته‌ترین انسان روزگار سخن می‌گوید؟

ادامه مطلب را مطالعه کنید  ادامه مطلب ...

بازدید از مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی




مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) مؤسّسه‌ای علمی ـ پژوهشی است که در اسفند ماه سال ۱۳۶۲ سید کاظم موسوی بجنوردی آن را در تهران بنیاد نهاد. هدف این مرکز تدوین و انتشار دانشنامه‌های عمومی و تخصّصی و کتب مرجع در ابعاد مختلف معارف بشری به‌ویژه فرهنگ و تمدّن اسلامی و ایرانی است. کتابخانهٔ تخصّصی این مرکز دارای گنجینه‌ای افزون بر پانصد هزار جلد کتاب درباره ایران شناسی و اسلام شناسی است و فعّالیت‌های این بنیاد مستقل از بنیاد دائرة المعارف اسلامی می‌باشد.

آیت الله طاهری اصفهانی در خاطرات فضل الله صلواتی (زندگینامه)

آیت الله طاهری اصفهانی


در خاطرات دکتر فضل الله صلواتی



   آیت‌الله طاهری اصفهانی  

نوشته:  فضل الله صلواتی

 


 

یکی از شاخص ترین چهره‌های انقلابی ایران در شهر اصفهان
آیت‌الله حاج سید جلال الدین طاهری حسین‌آبادی اصفهانی می‌باشد، او با سخنان و خطبه‌های توفندة خود، گام بزرگی در به ثمر رساندن و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و رهایی کشور از استبداد شاهنشاهی برداشت، شهامت و شجاعت این سید بزرگوار زبانزد خاص و عام بود، با اینکه جثه ای لاغر و بدنی ضعیف داشت، لیکن عزم و اراده ای قوی و یک دنیا ایمان،  اعتقاد،  ازخودگذشتگی و فداکاری بود، او اصفهان را در تاریخ سربلند و در روند انقلاب موفق و پیروز ساخت، در دوران او ساواکی ها بیش از همه از سخنان آتشینش واهمه داشتند و از اینکه با نهایت جسارت در مسجد اعظم حسین‌آباد، لب به سخن بگشاید و ظلمها و فسادهای رژیم را برملا کند وحشت می‌کردند.

 

سید جلال الدین طاهری در سال 1305 هجری شمسی در اصفهان متولد شد، پدر بزرگش مرحوم آیت‌الله میرسید عبدالحسین موسوی از علمای بزرگ منطقه‌ی حسین‌آباد اصفهان بود، او به خاطر مراوده با مرحوم داعی الاسلام از علمای هندوستان به زبانهای انگلیسی و فرانسه تسلط پیدا کرده بود، به اتفاق هم دارالتبلیغی در محلة جلفای اصفهان تاسیس کردند که روی تبلیغات اسلامی کار می شد و نام آنجا را«سقّاخانه» گذاشته بودند.

متن کامل را در ادامه مطلب مطالعه فرمائید

ادامه مطلب ...