زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

به بهانۀ نکوداشت مهندس لطف الله میثمی- «نمونه ای از انسان باورمند»

«ایستاده با شاخۀ زیتون»


گزارش تصویری مراسم نکوداشت میثمی در سایت جماران

لینک کامل مطلب در روزنامه هم میهن

شبکه شرق - درباره آیین نکوداشت میثمی

در نکوداشت یک مجاهد راستین - مصطفی ایزدی

پایگاه نواندیش ایرانیان، به بهانه نکوداشت لطف الله میثمی: «ایستاده با شاخه زیتون» مهرداد خدیر


پنجشنبه 16 آذر، آیین نکوداشت مهندس لطف الله میثمی در کانون توحید تهران به پاسداشت چندین دهه تلاش او در تقابل با نظام مستقر پیش از انقلاب و فعالیت فرهنگی کنونی اش با حضور شخصیت های ملی – مذهبی گذشته و استقبال پرشور دوستداران و علاقمندان برگزار شد.

برنامه ای سه ساعته با چندین سخنرانی و شعر و سرودخوانی انقلابی و خواندن پیام های آقای خاتمی و در نهایت شنیدن سخنان مهندس میثمی

میثمی یک فرد نیست، او شخصیتی قابل احترام در تاریخ پیش و پس از انقلاب است. او که زندگی اجتماعی و سیاسی اش با پیوستن به مجاهدین اولیه و جنگ مسلحانه برای در هم ریختن و به زیر کشیدن مناسبات موجود شروع شد و به سخن و گفتار و نوشتن و نقد و ایده پردازی برای اصلاح مناسبات موجود رسید. او که با بمب دست ساز چشم هایش را داد و با «چشم انداز ایران»، دنیایی از چشم گشود. گفتن و نوشتن از او با تمام رنج هایی که برد و همچنان بر مدار انسان شهروند منتقد امروزین ایستاد، هم دشوار است و هم ارزشمند و آیین دیروز، نشان کوچکی از قدرشناسی جامعه ایرانی بر سینه او بود.

مراسمی که چهره‌های شاخص در آن به حدی زیاد بودند که شمارش یک به یک چهره‌ها حتی با استفاده از تصاویر هم سخت است؛ مراسمی که در کنار سخنرانی افرادی مانند «هادی خانیکی، بدرالسادات مفیدی، فضل‌الله صلواتی،  محمدجواد غلامرضاکاشی» با پیام سیدمحمد خاتمی همراه شد و رونمایی از کتابی را به‌دنبال داشت که در آن بیش از 70 یادداشت درباره میثمی نوشته شده است؛ مجموعه‌ای که «شاید تجلیلی کوتاه باشد از کسی که سال‌ها در برابر حذف و بی‌عدالتی، با سری بالا و رویکردی صلح‌آمیز ایستاده است(به نقل از کتاب)».

پس از خانیکی، نوبت به فضل الله صلواتی رسید، او نیز به تجلیل از مبارزات میثمی پرداخت و به فرصت طلبانی اشاره کرد که پس از انقلاب، میدان دار شدند.

همه باید میثمی باشیم.....


فضل الله صلواتی نویسنده و فعال سیاسی و از مبارزان باسابقه انقلابی در سخنانی گفت:

حدیثی هست که می‌گوید: «اگر زمین خالی از حجت باشد، اهل خودش را فرو می‌برد»؛ در جلسه‌ای که همه از فرهیختگان، چهره‌های آشنا و زجرکشیده قبل از انقلاب هستند، افرادی را می‌بینم که انقلاب را شکل دادند. یک صحبتی امام داشتند که می‌گفتند اگر سپاه نبود کشور نبود، من می‌گویم اگر شما هم نبودید، انقلاب نبود. 15 خرداد امام حرف‌هایش را زد اما چه کسی آن حرف‌ها را پرورش و شکل داد، چه کسی مقابل استبداد ایستادگی کرد، زندان رفت و شکنجه شد؟ آنهایی بودند که انقلاب را شکل دادند اما اینکه از انقلاب بهره‌برداری نشد، پوپولیست حاکم شد و عده‌ای فرصت‌طلب آمدند و هرچه بود را گرفتند، تقصیر انقلابیون نبود. انقلابیون پایداری کردند و جان‌شان را در راه مبارزه با استبداد، تبعیض و دروغ در خطر انداختند.

من که از دوستان قدیم و دبیرستان آقای میثمی هستم، فکر نمی‌کردم این‌قدر از این مراسم استقبال شود. شاید در ایران اجتماعی مثل امروز تشکیل نشود که همه فرهیخته، آگاه و دردکشیده انقلاب و مؤثر در پدید آوردن تحول و دگرگونی باشند، خدایشان موفق دارد.

یک کلام هم به آنهایی که انتقاد می‌کنند، بگویم؛ آنها باید بدانند قبل از انقلاب سازمان مجاهدین خلق مورد تایید بود اینکه راه جدا شد، بحث دیگری است.

و در آخر سخنم با فرهیختگانی است که اینجا می‌بینم؛ 60ساله‌ها یا بالاتر فکر نکنید بازنشسته شده‌اند، همه ما باید همانند مهندس میثمی باشیم و به روز فکر کنیم، آن‌وقت است که می‌توانیم جامعه متعالی داشته باشیم و اسلام را سرزنده کنیم. چرا همه شما که زندان بودید کنار رفته‌اید؟ چرا حرف نمی‌زنید، چرا کنار کشیده‌اید؟ وقتی شما جلو نیایید دیگران جلو می‌آیند     و صحنه گردان می شوند،  که شدند!...ا

در پایان کلام صلواتی، فضای سالن ترکیبی از صدای کف زدن و صلوات گفتن داشت.

لینک گزارش کامل در روزنامه هم میهن و دیگر رسانه ابتدای متن درج شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.