زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

پیام استاندار اصفهان به مناسبت نکوداشت و رونمایی از آثار دکتر صلواتی


بسم الله الرحمن الرحیم


«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ»


« همت بلنددار که مردان روزگار                          از همت بلند به جایی رسیده اند »


در نگاهی به بلندای تاریخ کهن بشر، احترام، تکریم و ستایش، شایسته و بایسته انسانهایی است که وجودشان همچون ستاره ای درخشان در آسمان سعادت و محبّت می درخشند. بی سبب نیست که نخبگان و فرهیختگان همواره مورد تکریم قرار دارند و در ذهن تاریخ ماندگارند. آنان همانند شجرۀ طیبه ای هستند که اصل ثابت دارند و برای همگان ثمربخش و مفید هستند.

در هر جامعه ای، طیف های مختلف اجتماعی وجود دارند که از منظر عملکردی در جایگاه های گوناگونی ارزشگذاری و تعریف می شوند، معیار صفر و صد بودن، و صد البته هر امتیازی مرهون جوهره ی وجودی افرادی است که متفاوت می اندیشند و آثاری گونه گون پدید می آورند و این تفاوت در ادامه، نِمُود عینی یافته است.

در دیار ایران زمین کم نبودند مردان و زنانی که وجودشان همچون مشعل و شمع، وقف روشنایی و روشنگری است و آسایش و آرامش خویش را در آسودگی دیگران می بینند. این چنین است که در همایش نکوداشت و رونمائی آثار ارزشمند استاد بزرگوار و دوست فرهیخته ام، جناب آقای دکتر فضل الله صلواتی که از مردان نخبه و فرهیخته روزگار و گنجینه ای از علم، معرفت، آگاهی، سرشار از تجارب و منشأ تحولات بزرگی در زمینه های سیاسی و اجتماعی و سرمایه بزرگ انسانی و اجتماعی هستند، اعلام تبریک و سپاس نمایم.

دکتر صلواتی تجسم بیش از 60سال تلاش و مجاهدت است. نام صلواتی، نامی ماندگار و جاودان و چهرۀ شناخته شده ای برای مبارزان سنگرهای سیاسی و فرهنگی است که توجه همه را به خود جلب می کند. در سال های دشوار مبارزه با رژیم طاغوت، با تشکیل مجامع اسلامی دانشجویی و دانش آموزی و شکل دادن راه پیمایی در سالهای: 1340 و 1342 و ایجاد کانون بحث های دینی و سیاسی، صدای رسا و سخن مردمان دیار همیشه جاوید اصفهان را بی محابا به گوش جهانیان رسانید و تهدید، فشار تعلیق و تبعید توسط عوامل رژیم طاغوت، نتوانست این مجاهد خستگی ناپذیر را شکست دهد و به عقب نشینی وادار سازد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز حضور این استاد فرهیخته در عرصه های سیاسی و جهادی، علمی و تحقیقی، نقش برجسته ایشان را در این عرصه ها نمایان ساخت.

این معلم و مورخ بزرگوار و موقعیت شناس، انقلابی و وفادار به انقلاب، پیشکسوت و پیشرو با بهره مندی از زبان و قلم فاخر، خمواره به دنبال آزادی خواهی و ظلم ستیزی بوده و آثار قلمی ایشان همواره روشن کننده راه بوده است.

در طی این چهل و چند سال پس از پیروزی، با نیم قرن تجربه سیاسی و انقلابی، با توجه به نیازهای انقلاب و عرصه های نوین پیش روی جوانان این مرز و بوم در کنار جوانان قرار گرفت و در سنگر علم و دانش در دانشگاه، تلاش های ارزشمند خود را همراه با اخلاص و صفایی که هموماره در ایشان آشکار است، به تربیت نیروهای جوان و فاضل پرداخت. گامهای این مرد روزگار در بیش از 80سال عمر پربرکت خدمت، باز هم استوارتر است و امروز نیروهای جوان و فرهیخته که ثمرات وجودی این مرد دوران هستند، چشم به افق های دور دست دوخته اند. هدف های دست یافتنی و همت ها بس بلند و استوار دارند.

هنر ما این است که بتوانیم از بزرگان و پیش کسوتان انقلاب و استادان فرهیختۀ دانشگاه که سرمایه گرانقدر نظام مقدس هستند، بیشترین بهره مندی را نصیب جریان دینی و انقلابی در میهن خود نمائیم و با داشته های امروز، فردایی روشن تر را برای جوانان تدارک ببینیم.

در پایان سخن، بر خود لازم می دانم از تلاش های ارزشمند عزیزانی که در برگزاری مراسم نکوداشت و تجلیل از شخصیت یکی از مشاهیر انقلاب اسلامی، استاد فرهیخته، جناب آقای دکتر صلواتی اهتمام و تلاش ورزیدند، تقدیر و تشکر نمایم، مخصوصا از مدیریت محترم کتابخانه ملی سرکار خانم دکتر بروجردی که نهایت لطف را فرمودند سپاسگزار باشم و از این که نتوانستم به دلیل امور مدیریتی در حوزه کاری استان اصفهان و به خصوص مشکلات حوزه بهداشت و درمان با توجه به شرایط کرونایی که امروز بر کشور ما و استان اصفهان حاکم است و شاهد مبتلا شدن تعداد زیادی از شهروندان عزیز استان به این ویروس منحوس شده ایم، در جمع آن بزرگواران حاضر و از مطالب جمع اندیشمندان محترم در این همایش استفاده کنم، عذرخواهی می نمایم.

از خداوند منان برای همه شما فرهیختگان توفیق، سعادت و سلامتی مسئلت دارم و امیدواریم با یاری الهی هر چه زودتر شاهد ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا و بازگشت وضعیّت جامعه به حالت عادی باشیم.

با احترام

عباس رضایی

استاندار اصفهان مردادماه 1400

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.