زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

روایت صلواتی از تظاهرات ۱۵ خرداد در اصفهان

متن خبر خبرگزاری ایمنا

یک عضو شورتی هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت:

 من در تظاهرات شهر اصفهان حضور داشتم. این تظاهرات از مدرسه صدر آغاز شد و علی‌رغم درگیری شدید میان نیروهای امنیتی با انقلابیون، هیچکس کشته نشد.

فضل الله صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون شکل‌گیری قیام ١۵ خرداد در اصفهان اظهار کرد: مردم ایران در قیام ۱۵ خرداد حمایت خود را از روحانیون نشان دادند و به فکر تشکیل نهضت افتادند.

وی افزود: اعتراضات گسترده مردم شهرهای تهران، قم، شیراز، مشهد و تبریز و اصفهان در ١۵ خرداد با سرکوب شدید از طرف رژیم شاهنشاهی مواجه شد و تعداد زیادی از انقلابیون در درگیری با نیروهای امنیتی شاه به شهادت رسیدند. من در تظاهرات شهر اصفهان حضور داشتم. این تظاهرات از مدرسه صدر آغاز شد و علی‌رغم درگیری شدید میان نیروهای امنیتی با انقلابیون، هیچکس کشته نشد.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان تاکید کرد: از ١۵ خرداد تا پایان ماه، تمامی بازاریان اصفهان دست به اعتصاب زدند و در اعتراض به رفتارهای رژیم شاه و دستگیری امام خمینی (ره) مغازه‌های خود را باز نکردند و به اجتماع در مساجد پرداختند تا حمایت خود از روحانیون و امام (ره) اعلام کنند. اتحادی که میان مردم در قیام ١۵ خرداد علیه رژیم طاغوت وجود داشت، بعد از جریان مصدق در سال ٣١، بی سابقه بود.

صلواتی افزود: مردم ایران ارادت خاصی نسبت به امام خمینی (ره) داشتند و به همین دلیل هنگام دستگیری ایشان دست به اعتراض و اعتصاب در شهرهای مختلف ایران زدند. همه مراجع تقلید و فقهای دینی نیز به حمایت از امام (ره) پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: در قیام ١۵ خرداد مردم در اعتراض به یک مسئله مذهبی به صحنه آمدند که این باعث شکل‌گیری گروهک‌های اسلامی علیه رژیم شاهنشاهی شد. این گروه‌ها به آگاهی بخشی مردم پرداختند و باعث رشد جوانه‌های انقلاب ۵٧ شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.