زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

ابر قدرتها و کرونا

« ابر قدرتها و کرونا »


اگر در مدت ویروس کرونا که مردم اروپا و به خصوص آمریکا را هم درگیر و جان بسیاری را گرفته است، به چهرۀ آقای ترامپ نگاه کرده باشید، مشوش و آشفته است، خانم جوانش را هم دیگر همراه نمی آورد که مبادا به این ویروس مبتلا شود و از دست برود! گرچه خودش به مبتلا شدن نزدیک تر است، چرا بیچارگی و استیصال در چهرۀ آقای ترامپ نمایان است؟

کسی که خود را صاحب دنیا می دانست و حالا هم می داند، فکر می کرد همه جهان به فرمان او است، «امروز همه ملک جهان زیر پر ما» است، قیافۀ آن روز که الغای پیمان برجام را امضاء کرد، با ماژیک درشت، امضای افتخارآمیز خود را که تعهد رئیس­جمهور پیشین را شکسته و زیر پا گذاشته بود، مثلا با سربلندی جلوی دوربین ها بلند کرد و نشان داد که مائیم، قدر قدرت و قوی شوکت که توانستیم اعتبار رؤسای جمهوری ایالات متحدۀ آمریکا را ابطال و زیر سؤال ببریم، مائیم که قهرمان عهدشکنی هستیم، مائیم که تحریمهای لغو شده ایران و بعضی دیگر از کشورها را دوباره برقرار کنیم، مائیم که به عربستان تسلیحات جنگی رساندیم تا مردم بی­گناه یمن را قتل عام کند، مائیم که با مذاکراتی پی در پی گروه طالبان را تقویت می کنیم تا با انفجارهای مداوم، مردم مظلوم افغانستان را تکه تکه کنند، مائیم مابین آمریکا و مکزیک به اندازۀ سدّ سکندر دیوار بالا بردیم، مائیم که پولها و طلبهای دیگر کشورها را بلوکه می کنیم و می­خوریم و به آنها بر نمی­گردانیم، مائیم که اموال بنیاد علوی را به نفع خودمان مصادره می کنیم، مائیم که مانع می شویم اتباع چند کشور برای دیدار فرزندانشان به ایالات متحده بیایند، مائیم که پولهای ذخیره شده ایران را که بهای نفت و یا کالای دیگر بوده، خرج کشته هامان که روز یازدهم سپتامبر توسط گروهک القاعدۀ وابسته به عربستان کشته شده اند می کنیم، برای ما فرق نمی کند که دلارها مال کیست، ما یغما کردنش را بلدیم! با قلدری به کشورها حمله می کنیم، افرادی را که در حال جنگ نیستند و برای صلح تلاش می کنند ترور می کنیم.


رئیس جمهورهای پیشین به عمد هواپیمای مسافربری در راه دوبی در تاریخ 12 تیرماه 1367 را سرنگون کردند و تمام سرنشینان آن را به کام مرگ کشاندند، آنها به عراق حمله کردند و مردمان بسیاری را کشتند و زیربناهائی را از بین بردند، به سوریه حمله کردند و چه بسیار ویرانی که به بار آوردند و در لیبی و در کجای این دنیای آشوب زده و فقر زده است که از اقدامات تهاجمی آمریکا آسودگی دارند؟ و آقای ترامپ نیز باید کاری انجام دهد . «طاعت از دست نباید گنهی باید کرد»

می گوید مذاکره کنید، بر سر چه چیزی و چه کاری؟ یک مرتبه با اعتماد و اطمینان مذاکره کردیم، نتیجه­اش چه شد؟ نامردی پیدا شد و ضوابط و قواعد بازی را برهم زد، فرض کنید دوباره و سه باره مذاکره کنیم، از آن چه چیز بیرون می آید؟ آیا در دنیا سیاستمداری هست که بگوید مذاکره با آمریکا فایده ای دارد؟ کسی که آرزو دارد هرگز مذاکره ای نشود و همیشه استخوان لای زخم بماند، اسرائیل است، عربستان، گاه شیرده آمریکا هم می­باشد، همین آشفتگی را می خواهد، در دنیا آمریکا مورد اعتماد نیست، به امضاها و گفتار رؤسای جمهور و دیگر مقاماتش نمی توان اعتماد کرد، کسی نباید به پرچمی اهانت کند و یا مرگی بگوید، اما نسلهای آینده آمریکا، آنها که می خواهند رأی دهند، بدانند که مردمشان با چه موجوداتی سرو کار دارند، ما تکلیفمان را با آمریکا نمی دانیم، اهل صلح است یا جنگ؟ گرچه بعضی فرصتها را از دست دادیم، ولی نمی توانیم روی نامردیها و نادرستی های دولتمردان آمریکا حساب کنیم.

اکنون ویروس کرونا آمده، مردم آمریکا را هم می کشد، حتی به نسبت بیشتر از سایر کشورها، آقای ترامپ می خواهد چکار کند؟ کرونا، ابر قُلدرِ قرن را به چه استیصال و درماندگی انداخته است؟ دیگر از انتخابات و از ریاست جمهوری و حتی از جان خود سیر شده، این هم پایان کارش، که مردم کشورش دسته دسته بمیرند و از او کاری ساخته نباشد!

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور این کشور از همان ابتدا کرونا را جدی نگرفت و این بیماری را بی‌خطر می‌دانست، او ابتدا در سخنرانی‌های خود بارها این بیماری را به ‌سخره ‌گرفت و به مردم آمریکا اطمینان می‌داد که هیچ خطری آمریکا را تهدید نمی‌کند. برخی از سخنان او عبارت بودند از: «کرونا یک حقه جدید است...؛ فکر می‌کنم کرونا به‌زودی تحت کنترل قرار بگیرد، ببینیم چطور می‌شود...؛ در کشور ما تنها یک مبتلا که از چین آمده است، وجود دارد...؛ من فکر می‌کنم همه چیز درست می‌شود...؛ ما بهترین سیستم درمانی را داریم و هیچ مشکلی نیست...» عجیب است! همه چیز خراب است!


اما با گذشت زمان و افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و کشته‌های آمریکا، بسیاری از منتقدین صحبت‌های ترامپ را احمقانه خواندند که فقط اوضاع را وخیم‌تر خواهد کرد.

این ویروس در همه جای دنیا قربانی می گیرد، ولی رؤسای آنجا ادعای توانمندی و سرکوبی بیماری و هر دشمنی را ندارند، این بار نتوانست ادعا کند که ویروس را ایران به آمریکا وارد کرده و همه کاسه کوزه­ها را بر سر ایران بشکند، گرچه افراد بی منطق هر اتهامی را به هر کسی وارد می کنند.

امروز خدا به او و دیگر قلدران جهان نشان داد که عذاب الهی همه گیر است و از خودکامگی­ها،  تحریمهای اقتصادی و سیاسی آمریکا به خودش بر می گردد، ویروس کرونا بدون پاسپورت و گرفتن اجازه و با سرعتی اعجاب­آور، وارد همه جا می­شود و هر که را می خواهد نفله می کند، آیا وقت آن نرسیده که همه دیکتاتورهای جهان به ضعف خود پی ببرند و متوجه شوند که در برابر خدا، در برابر طبیعت، در برابر سیل و زلزله هیچند و هیچ و باز هم هیچ و هیچ،  بهتر نیست باز هم به قیافۀ ترامپ نگاه کنید و امضای لغو برجام را ببینید،  باشد که افتخار کنند بیشترین تلفات ویروس را در دنیا داشته ایم. دست انتقام طبیعت خدا همه جا هست و قدرتمندان را سرکوب می کند، ناتوانیها، عجزها و نمرودهائی را دیدیم که اسیر و مقهور یک پشه شدند.

دانشمندان جهان داروی این بیماری را نیز پیدا می کنند، ولی آیا داروی بیماری خانمانسوز ظلم و تجاوز و قلدری و خودبزرگ بینی را هم می توانند پیدا کنند؟ و آیا جز مرگ و نابودی و جهنم دوائی دارد؟ خداوند همۀ مسؤلان جهان را بیدار و آگاه و متوجه و متنبّه سازد. آمین


اصفهان - فضل الله صلواتی-  28 فروردین ماه 1399

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.