زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

در پی حمله عده ای برای بازگشایی در های حرم های مطهر

«در مسیر بی خردی»


فیلمی نشانم دادند که جلوی حرم حضرت رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) عده­ای اجتماع و اعتراض کرده بودند که چرا درهای حرم بسته است و اینجا می­خواستند دعا کنند و شفای روح افسرده و عقب ماندۀ خود را از خدا بخواهند، شاید که دعایشان مستجاب و خداوند عقلی عنایت بفرماید!

در شرایطی که تمام مقامات پزشکی، مذهبی، سیاسی ایران و جهان، اجتماعات را ممنوع کرده­اند، طلبۀ امثله خوانی، چند نفری را در قم دور خود جمع کرده و دنبالۀ عوام فریبی­های پیشین، علیه مقامات کشور شعار می­دهند و می­خواهند درِ حرم مطهّر را بشکنند، مگر امامان و امامزادگان ما همه با شمشیر یا با مسموم شدن، شهید نشدند؟ که صدها سال است بر شهادت و بر مظلومیتشان می­گرییم!؟ حالا چند نفر با ریش و پیراهن بدون یقه برگردان، مدعی شده­اند که اگر درها را بشکنیم و وارد حرم شویم، این بیماری وحشتناک که خود عذاب الهی است، فرار می­کند و دیگر اثرگذار نخواهد بود!

علما، مراجع، رهبرانقلاب، ریاست جمهوری، ستاد و سازمانهای بهداشتی و پزشکی کشور، همه جمع شدن افراد را در مراکز مذهبی و غیرمذهبی، ممنوع و بلکه حرام کرده­اند، ولی این افراد داد سخن می­دهند که ما از امامزاده­ها خواهان معجزه و شفا هستیم، در حالی که مکان­های تجمع، هنوز کاملا ضدعفونی نشده بود، لااقل می­گذاشتند شستشو و ضدعفونی شود، چرا «مرگ بر روحانی» جناب دکتر روحانی دیگر چه باید می­کرد؟ در شرایط تحریم و دخالتها همۀ امکانات کشور را تجهیز کرده و همۀ اقدامات را انجام داد، که از شیوع این بیماری خطرناک (کرونا) جلوگیری کند و از آسیب­ها و تلفات آن بکاهد، اگر صاحبان شما بودند چه می­کردند؟ کاش آن آقای شعار دهنده، عبا و عمامه را بر می­داشت و مثل رفیقش فقط با لباس عادی ژاژخواهی می­کرد، که باعث اهانت به روحانیّت معظم نشود! و جوانها بیش از این از وابستگان به مذهب و صاحبان دستار و محاسن تنفّر پیدا نمی­کردند.

جمعی از عالمان لباس مخصوص می­پوشند و در بیمارستان­ها اگر کاری از دستشان ساخته باشد به کمک پزشکان و پرستاران می­روند و جمعی عقب ماندۀ ذهنی، عده­ای از عوام درس ناخوانده را به دور حرم می­کشانند و فریاد می­زنند: «دوا اینجا، شفا اینجا» وجود این فراد از خود کرونا خطرناک­تر است، اینها قاتل مردمند، درِ حرم را باز کنند که بیماری توسعۀ بیشتری پیدا کند، و مردم بیشتری بمیرند، شاید مردن آنها بهتر باشد تا سروکله زدن با امثال شما!

مگر خود حضرت فاطمۀ معصومه(س) را ایادی عباسیان در ساوه مسموم نکردند؟ آن بانوی بزرگوار در حال بیماری خود را شهر قم رسانیدند، شیعیان به استقبال آن کریمه اهل بیت(س) رفتند، پس از هفده روز اقامت در شهر قم و معالجاتی که انجام شد، بالاخره به جوار رحمت حق پیوستند، (تاریخ قم، حسن بن محمدقمی)

متعصبان آن زمان نه دری شکستند و نه به رئیس جمهور با 24میلیون رأی اهانت کردند و نه شعار دادند، نه آگاهی و عقب ماندگی خود را به جهانیان نشان دادند، نه بروز دادند که از بت پرستان جهان پائین­تر و ناآگاه­ترند، نه باعث شدند که مردمی چه در داخل و چه در خارج، دین، مذهب و روحانیت را به تمسخر بگیرند و اعلام کنند که این همه مدعیان دینمداری ایرانیان، با آن همه سوابق تمدن و احترم به خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) بدن مطهر حضرت معصومه(س) را با نهایت احترام و با حضور همۀ اندیشمندان و راویان که آن موقع در شهر قم بودند، دفن و زیارتگاه شیعیان شد و افتخار برترین عالمان و مراجع تقلید آن بود که در کنار مزارش مدفون گردند.

برخی در کانالها و سایت­ها نوشته­اند که اینان مأمورانی هستند که می­خواهند قدرت معنوی روحانیت را تضعیف کنند و بر جمعیت دین گریزان بیفزایند!

روزه را که واجب است و نهایت اهمیت دارد در صورتی که پزشک معالجی برای کسی زیانبخش تشخیص داد، گرفتنش حرام است و قضایش و کفّاره­اش واجب است، ولی زیارت امام و امامزاده کاری مستحب است و قطعا اگر زیانی به کسی برساند، رفتنش نادرست و سفر حرام است و به جای کاری صواب و با اجر و ثواب، گناهی نابخشودنی به حساب خواهد آمد، چون مراجع نهی کنند و یا افراد مسئول مثل رئیس جمهور و مقامات بهداشتی منع نمایند، به طور مسلم گناه است و به جای هر قدم، ثواب حج و عمره با هر قدم، مخالفان و تخطّی کنندگان را به سوی جهنم می­کشاند. خدایمان هدایت فرماید و بر عقل و خردمان بیفزاید

«والسلام علی عبادالله الصالحین»


فضل الله صلواتی اصفهان 28/12/98

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.