زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

برگزاری آیین گرامیداشت فضل الله صلواتی

آیین گرامیداشت فضل الله صلواتی

در اصفهان برگزاری می شود


لینک خبر در روزنامه اصفهان زیبا

             با نزدیک شدن به چهل‌و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ‌شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در نظر دارد از چهره‌های پیشگام انقلاب تقدیر به عمل آورد.

رئیس جبهه اصلاحات اصفهان در گفت‌وگو با «اصفهان زیبا» دراین رابطه می‌گوید: مردم اصفهان در سال‌های قبل از سرنگونی رژیم پهلوی و حتی بعد از به ثمر نشستن مبارزات و پیروزی انقلاب گام‌های مهم و موثری برداشته‌اند که برای همیشه در تاریخ به یادگار مانده است. به همین دلیل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در نظر دارد هر سال از یک چهره شاخص اصلاح‌طلب و پیشگام انقلاب تقدیر به‌عمل آورد. نکویی می‌افزاید: فضل الله صلواتی اولین چهره شاخصی خواهد بود که در بهمن ماه تقدیر خواهد شد. او لزوم آشنایی نسل جوان با پیشگامان انقلاب را امری ضروری می‌داند و تاکید می‌کند: جوانان باید چهره‌های برجسته‌ای همانند فضل‌الله صلواتی که تمام عمر و جوانی خود را به پای انقلاب و آرمان‌های والای آن گذاشته اند بشناسند و به درک درستی از مبارزات آگاهانه برسند.

رئیس جبهه اصلاحات اصفهان می‌افزاید: اگر انقلاب اسلامی‌به پیروزی رسید به دلیل مجاهدت جوانانی بود که در آن زمان با وجود تمام شکنجه‌ها و فشارهایی که از سوی رژیم پهلوی به آنان وارد می‌شد، دست از هدف نکشیدند و در راه مبارزه لحظه‌ای توقف نکردند . بعد از گذشت 41 سال تقدیر و نکو داشتن این مجاهدت‌ها می‌تواند برای نسل جوان چراغ راه آینده باشد. این مراسم هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی‌در تاریخ 10 بهمن و با حضور پیشگامان انقلاب برگزار خواهد شد.

فضل الله صلواتی از چهره‌های شاخص پیشگام انقلاب، نویسنده، پژوهشگر و از نیروهای ملی‌مذهبی و زندانی سیاسی دوران پهلوی ، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی است. صلواتی در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی‌به جرم فعالیت‌های سیاسی توسط ساواک دستگیر، زندانی و پس از آن، چهار سال به یزد تبعید شد. از شاگردان او در دوره مبارزه می‌توان به مجید شریف واقفی و مرتضی صمدیه لباف اشاره کرد.

صلواتی در دوران تبعید نیز دست از مبارزه نکشید و از مشاوران آیت الله صدوقی بود. او از سال ۱۳۶۶ هفته نامه‌ای به نام نوید اصفهان را منتشر می‌کرد که در سال ۱۳۷۷ توقیف شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.