زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

معرفی ۱۰ کتاب خواندنی در باب امام جواد(ع)

تحلیلی از زندگانی دوران امام محمدتقی (ع)

فضل‌ الله صلواتی در این اثر سعی دارد تا مباحثی همچون حاکمیت و بحث تقیه جوادالائمه(ع)  را مطرح کند. این اثر که به همت انتشارات اطلاعات در ۱۳۱۷ خورشیدی منتشر شد،  مجموعه ای کامل از زندگی و دنیای پیرامون آن حضرت است.  حکومت عباسی و همچنین حرکت ها و انقلاب های دوره امام جواد (ع)، بررسی بعضی فرقه های آن دوره، چگونگی شهادت امام(ع) و سخنان ایشان از عناوین مهم این کتاب به شمار می آیند. 


۱۰- تحلیلی از زندگانی و دوران امام محمدتقی نوشته فضل‌الله صلواتی، انتشارات اطلاعات
نگارنده از نویسندگانی است که تلاش عمده اش به کاری تاریخی درباره امام جواد (ع) معطوف است. وی کتاب خود با عنوان تحلیلی از زندگی و دوران امام محمد تقی(ع) با ویرایش دوم و با کیفیت بهتری به چاپ رسانده و عمدتا با همین اثر نیز شناخته می شود. این اثر دربردارنده بخش های مهمی از مسائل مربوط به امام جواد(ع) و دنیای پیرامون آن حضرت است؛ ‌کاری پژوهشی که مورد توجه خوانندگان مختلف خواهد بود.
شرائط کلی جهان اسلام و‌ حکومت عباسی و هم چنین حرکتها و انقلابهای دوران امام جواد (ع)، بررسی بعضی فرقه های آن دوره، حرکتها و انقلابها در دوره عباسی، بخشی از زندگانی و شهادت امام(ع) و سخنان حضرت عناوین این کتاب است.   هر چند روش نگارش این کتاب، سنتی و مغایر با اصول نگارش امروزین است اما در نوع خود به عنوان یک تک نگاری درباره امام جواد(ع) قابل استفاده است.


برای مطالعه آثار برتر در باب جواد الائمه دو لینک زیر را مشاهده فرمایید:

-  معرفی ده کتاب خواندنی درباره امام جواد(ع)

-  دریچه ای جدید برای درک آموزه های دینی با مطالعه سیره جوادالائمه(ع)    معرفی بهترین آثار

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.