زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

برگزاریی سلسله نشست‌های فقه پژوهی موسسه فقه الثقلین در قم

در سلسله نشست‌های «چالش‌های حقوق زنان در فقه»؛

مرحله پایانی دومین نشست از سلسله نشست‌های فقه پژوهی موسسه فقه الثقلین با موضوع «چالش‌های حقوق زنان در فقه» صبح روز پنج شنبه با حضور حضرات آیات صانعی، بیات زنجانی، موسوی بجنوردی، یادگار امام و جمعی از استادان حوزه و دانشگاه و فعالان حوزه زنان و حقوق بشر در شهر قم برگزار شد. 

                      

                           

به گزارش جماران، آیت الله العظمی صانعی در این نشست طی سخنانی گفت:

                       زن مظلوم همیشه تاریخ است

برای مشاهده شرح کامل خبر:

در این مراسم

دکتر «فضل الله صلواتی» محقق و پژوهشگر تاریخ، زنان را مظلومان همیشه تاریخ معرفی کرد و گفت: در طول تاریخ هر وقت که جنگی شده زن ها آسیب دیده اند و سخن از تجاوز به زنان مطرح بوده است و امروز هم می بینیم که داعش بیش از همه به زنان آسیب می زند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ زنان گفت: امروز فقهای ما وظیفه دارند فتواهایی را صادر کنند که قابل اجرا در سطح جهان باشد و برای این کار باید سخن عقلای عالم را هم بشنوند. ما امروز دیگر نباید به دنبال صدور فتوا برای یک ده یا یک شهر باشیم. اگر اسلام برتر است باید حرفمان جهانی باشد.

صلواتی گفت: امروز هرچه زیبایی برای زن است را ما محدود می کنیم. آیا باید زیبایی ها محدود شود یا ریبه و گناهان و آیا فقط زیبایی‌های زنان ریبه است؟ امروز فقهای ما باید برای حل مشکل زنان در کنار هم بنشینند و به اتفاق نظری برسند که با آن بتوانیم با همه مردم جهان دیالوگ داشته باشیم.

۱۳۹۷/۱۰/۱۴ ۱۰:۲۲:۱۶    - کدخبر: 1088429 کدخبر: 1088429

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.