زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

شب محمد حسن ملک مدنی

مجله بخارا در ساعت پنج بعداز ظهر یکشنبه بیست و دوم مهر ماه در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی شبی را به منظور تجلیل از خدمات فرهنگی و اجتماعی محمد حسن ملک مدنی برگزار کرد.

در این نشست فضل الله صلواتی، سیدمحمد بهشتی، محمد حقانی، محمدعلی نجفی و عبدالعظیم پویا درباره زمینه های کارهای فرهنگی و اجتماعی محمدحسن ملک مدنی سخنرانی کردند.

محمدحسن ملک مدنی در تاریخ 26 دی ماه 1333 در روستای شوروک میبد استان یزد به دنیا آمد. بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی در شهر میبد جهت ادامه تحصیل به یزد آمدند. در سال های اول انقلاب به عنوان شهردار اصفهان معرفی شد. در دورانی که این سمت را عهده دار بودند اقدامات فرهنگی مهمی را نظیر تاسیس کتابخانه های عمومی در سطح شهر، تاسیس فرهنگسراها در اصفهان، احداث باغ غدیر، تاسیس اولین موزه اصفهان تحت عنوان موزه تاریخ طبیعی، احداث پارک کوهستانی صفه، احداث هنرستان موسیقی، احداث تالار تئاتر عروسکی، نخستین اقدامات احداث متروی اصفهان را به انجام رساندند. ملک مدنی پس از شهرداری اصفهان دو سال مشاور وزیر کشور و مشاور شهردار تهران بود که در این زمان تخریب کشتارگاه تهران و تبدیل آن به پارک و فرهنگسرای بهمن انجام شد.

او در سال 1380 به عنوان شهردار تهران انتخاب شد. از جمله اقدامات فرهنگی او دراین دوره می توان به مواردی همچون راه اندازی فرهنگسرای بهمن، مشارکت در تشکیل انجمن خوشنویسان تهران، احداث پارک گفت وگو، افتتاح بوستان کارگر، بازسازی و مرمت عمارت قورخانه، افتتاح مجموعه شهید هرندی و خریداری مالکیت زندان قصر و تبدیل آن به مجموعه فرهنگی اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.