زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

همایش «آیت نکویی»

نکوداشت سید علی نکویی



تصاویر مراسم در ایمنا


همایش «آیت نکویی»، ویژه گرامیداشت سید علی نکویی زهرایی رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان پنجشنبه 19 مهرماه در مدرسه امام صادق(ع) اصفهان با حضور شماری از مقامات کشوری  و استانی همچون سید عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دوره اصلاحات، محسن مهرعلیزاده استاندار، دکتر فضل الله صلواتی از پیشگامان و پیشکسوتان اصلاحات، دکتر غروی، قدرت اله نوروزی شهردار و فتح الله معین رئیس شورای شهر اصفهان برگزار شد. در این آیین پیام رئیس دولت اصلاحات، سید حسن خمینی و معصومه ابتکار در تقدیر از شخصیت سید علی نکویی قرائت شد.

به ایشان نمره 20 می دهم

فضل الله صلواتی ضمن خیرمقدم به میهمانانی که از شهرهای مختلف حضور داشتنداز سالها تلاش آقای نکویی گفت و تاکید داشت شهادت می دهم که ایشان صادقانه و خالصانه کار کردند و به ایشان در دوره کاری نمره 20 می دهم که با تشویق حاضران همراه بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بهره گیری از سالخوردگان باتجربه را در کنار جوانان پر شور را لازم و مکمل دانست که می تواند در خدمت اهداف متعالی جامعه قرار گیرد.


 نقش بی نظیر نکویی در مشارکت و همگرایی
سید عبدالواحد موسوی لاری در این مراسم  ضمن تشکر از سخنان آقای دکتر صلواتی با استناد به بیانات ایشان تاکید می کنم واگذاری کارها به جوانان از مرام های اصلاح طلبی است، اما نه با قیمت نادیده گرفتن سرمایه های انسانی پیشکسوت. جوانان باید حضور بازنشستگان و دریای تجارب آنها را برای خود سرمایه بدانند.وی تاکید کرد: سرمایه های موجود در جوامع به سه بخش اقتصادی، اجتماعی و انسانی تقسیم می شود، جامعه‌ای که سرمایه های انسانی خود را از دست بدهد، روی خوشبختی را نمی بیند، زیرا بدون سرمایه های انسانی، سرمایه های اقتصادی و اجتماعی از بین خواهد رفت.وزیر کشور دوره اصلاحات افزود: تجلیل از یک شخصیت سیاسی و اجتماعی، در اصل نکوداشت فضیلت‌های اخلاقی و یک سنت حسنه است و به نسل جوان نشان می دهد که دارای عقبه فکری و معنوی است. اگر سرمایه های انسانی مورد بی مهری قرار گیرد،سرمایه های اجتماعی و معنوی جامعه مورد دستبرد قرار می گیرد. موسوی لاری با اشاره به نکوداشت  شخصیت سید علی نکویی تصریح کرد: این شخصیت در دوره قبل از انقلاب یکی از فعالان مبارزه با طاغوت بود؛ به گونه ای که کتابفروشی او مرکز رفت و آمد نیروهای مبارز بود و در سال های بعد از پیروزی انقلاب در پســـت هایی ماننــــد استــانـــداری و فرمانداری فعالیــت های ویــژه ای داشت. وی افزود: در دوره دولت اصلاحات نقش نکویی در وزارت کشور یک نقش بی نظیر بود که با روی خوش و دلگرمی کار می کرد؛ در دوران پس از اصلاحات نیز نکویی در اصفهان اسوه و الگویی برای مشارکت و همگرایی اصلاح طلبان ایجاد کرد که در کل کشور مثال زدنی است و اگر اصلاح طلبان در سال‌های اخیر موفقیت هایی داشته اند به واسطه امثال نکویی است.

 

 سنگ صبور همه استانداران
محســـن مهرعلیــــزاده، استاندار اصفهان نیز در این مراسم گفت: نکویی یک عمر برای آرمان های انقلاب از جمله استقلال، آزادی، جمهوری و انقلاب اسلامی جنگید و تجلیل از او تجلیل از  آرمان های انقلاب است. وی با اشاره به فعالیت های گوناگون نکویی در دستگاه های اجرایی، افزود: علی نکویی در دوران اصلاحات در وزارت کشور مانند سنگ صبوری برای همه استانداران بود و امروز یکی از امین ترین افراد برای من در مشورت هاست، وی تاکید کرد در این دوره کاری از مشورت امثال دکتر صلواتی ، نکویی و دیگر بزرگان بهرمند شده ام.

 

   مدافع ارزش های انقلاب
قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان از دیگر سخنرانان ویژه این آیین بود و در بزرگداشت «نکویی» گفت: تکریم نکویی،  تکریم دوستی، پاکدامنی، صداقت و راستی است که در شرایط سخت همواره امید بخش بود. او  به خدای بزرگ باور و به امام راحل (ره) ارادت بسیار دارد و همواره مدافع ارزش های انقلاب اسلامی بوده است.
 

 

الگو و اسوه برای نسل جوان
فتح الله معین، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز  در تجلیل از نکویی گفت: این بزرگداشت به مصداق شکر نعمت وجود چنین شخصیت های الگو و اسوه برای نسل جوان است. هیچ کس را ندیدم که مثل نکویی اینگونه به آرمان های امام راحل (ره) پایبند باشد.

 

نعمت خدمت
سید علی نکویی، رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نیز در این آیین گفت: من به جز انتخاب شغل معلمی، در بعد از انقلاب اسلامی  در تعیین مشاغل دولتی خود انتخابگر نبودم و شغل ها خود به سمت من آمدند و من کوچک ترین قدمی در این خصوص برنداشتم. وی افزود: چون تلاشی برای گرفتن پست و مقام نداشتم خودم را مدیون کسی نمی دانستم، بلکه این سمت‌ها را نعمتی برای خدمت می دانستم. تجربه به من ثابت کرد هرجا قدمی را با اخلاص برداشتم راه برایم هموار شد و برعکس اگر تمجیدها یا انتقادها بر من تاثیر گذاشتند، دچار گرفتاری شدم. این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان از همراهی و کمک های همسرش در طول مسیر مبارزه و فعالیت های سیاسی و اجتماعی تجلیل و از همکاران خود در بخش های مختلف دولتی تشکر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.