زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

افتتاح نمایشگاه مطبوعات بدر منیر‎

نمایشگاه روزنامه های قدیمی در اصفهان گشایش یافت

افتتاح نمایشگاه مطبوعات بدر منیر


اولین نمایشگاه مطبوعات و روزنامه های قدیمی ایران با عنوان 'بدرمنیر' عصر یکشنبه در خانه مشروطیت اصفهان گشایش یافت.

در این نمایشگاه که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برپا شده، بیش از 200 عنوان روزنامه از زمان قاجار تا دهه 70 هجری شمسی به نمایش گذاشته شده است.
مجموعه آثار این نمایشگاه توسط ' ابراهیم حدیدی ' و ' هما روستا ' گردآوری شده است.
دبیر برپایی این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه طی چهار سال گردآوری شده است، گفت: در این نمایشگاه 2 هزار شماره از روزنامه های قدیمی تا معاصر به نمایش گذاشته شده است.
ابراهیم حدیدی افزود: از جمله روزنامه های قدیمی در این نمایشگاه می توان به 'وقایع اتفاقیه'، 'دولت علیه ایران'، 'شرافت' و 'شرف' اشاره کرد.
وی همچنین از ' نوید اصفهان ' به عنوان تنها روزنامه قدیمی این استان نامبرد که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
روزنامه ' نوید اصفهان ' به صاحب امتیازی ' فضل الله صلواتی ' از فعالان سیاسی و مطبوعاتی اصفهان از سال 66 تا 77 منتشر شد.
نمایشگاه مطبوعات «بَدرِ منیر» از ۱۴ تا ۱۷ مرداد همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در خانه مشروطیت اصفهان واقع در خیابان نشاط این شهر برای بازدید علاقه مندان دایر است.




گردآورنده "نمایشگاه ماه منیر" که مربوط به گنجینه‌ای از روزنامه‌های قدیمی است، گفت: مسئولان اصفهان برای دیدن این مجموعه به خانه مشروطیت نیامده‌اند این در حالی است که یکی از بزرگترین مجموعه‌داران ایران به دلیل برپایی این مجموعه به اصفهان آمده‌اند.

ابراهیم حدیدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، در خصوص نمایشگاه روزنامه ماه منیر، اظهار کرد: این اولین بار است که نمایشگاهی فقط با موضوع روزنامه دایر می‌شود که در آن 260 عنوان روزنامه و بالغ بر دو هزار نسخه است که به دلیل فضای محدود قادر به نمایش همه تصاویر و برخی از متن های روزنامه ها نبودیم و تنها 60 عنوان از آن‌ها به نمایش در‌آمده است.

وی به قدمت مطبوعه موجود در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: این مجموعه روزنامه‌هایی از 150 سال پیش تا سال 1377 را در دل خود دارد که آخرین آن "نوید اصفهان" و متعلق به فضل الله صلواتی است. عناوین به جا مانده از برخی روزنامه های دوره قاجار مثل روزنامه شرف،حبل المتین و قدیمی ترین آن وقایع اتفاقیه و روزنامه های طنز آن زمان تنبیه نام برد.

این مجموعه دار رسانه‌های قدیمی در اصفهان ادامه داد: برای جمع آوری این روزنامه‌ها به واسطه دوستانم در شهرهای اطراف و یا در سفرهایی که انجام می‌دهم جمع آوری روزنامه را در دستور کار خود دارم و روزنامه‌ها که برخی از آن‌ها در خانه‌های مردم که به آن‌ها ارث رسیده است و می‌خواهند بفروشند را خریداری می‌کنم.

حدیدی با اشاره به اینکه من نه روزنامه‌نگارم  و نه روزنامه‌خوان، تاکید کرد: طبق درخواست برگزار کنندگان به دلیل کمبود فضا از هر روزنامه فقط مهم‌ترین آن را آورده‌ام که در مجموع 60 عنوان مختلف به نمایش در‌آمده است. 

وی با بیان اینکه برای برپایی این نمایشگاه یکسال است که وقت می‌گذارد، گفت: بسیاری از اهالی مطبوعاتی‌ها و ارگان‌ها برای برگزاری این نمایشگاه همکاری لازم را نداشتند و یکسال نامه نگاری‌های من به طول انجامیده است. 
حدیدی تصریح کرد: بازدیدکنندگان از این نمایشگاه راضی بوده اند و با اینکه نمایشگاه هیچگونه تبلیغاتی در سطح شهر نداشته اما دهان به دهان تبلیغ شده است.
این مجموعه دار رسانه‌های قدیمی در اصفهان گفت: مسئولان اصفهان برای دیدن این مجموعه به خانه مشروطیت نیامده‌اند این در حالی است که یکی از بزرگترین مجموعه‌داران ایران به دلیل برپایی این مجموعه به اصفهان آمده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.