زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

سخنرانی دکتر صلواتی در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

دکترصلواتی:

از دست دادن هاشمی رفسنجانی زود بود

متن خبر در ایسنا
تصاویر این مراسم در ایسنا
متن خبر در خبرگزاری ایکنا
تصاویر خبرگزاری ایکنا از مراسم
روزنامه همدلی
پایگاه تیتر نو
نخستین فرماندار اصفهان پس از انقلاب با تاکید بر این موضوع که خاطرات آیت الله هاشمی در واقع تاریخ انقلاب است، گفت: زود بود که ایشان را از دست دادیم و زود بود ایشان کشور را تنها گذاشت

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، فضل الله صلواتی شامگاه گذشته (پنجشنبه) در مجلس گرامی داشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد اعظم حسین آباد اصفهان اظهار کرد: ما دیگر مثل بهشتی، مطهری، طاهری، منتظری و هاشمی نمی بینیم. آیا امکان دارد که چهره های مبارزی که زندگی خود را برای اسلام و ایران گذاشتند داشته باشیم.

وی افزود: هاشمی خود امیرکبیر ایران بود او ثروتش را در انقلاب برای زندانیان در نظر گرفت و شرکتی تاسیس کرد که درآمد آن خرج زندانیان شد. او با اینکه روحانی بود در مورد امیرکبیر نوشت و هنگام نوشتن از امیرکبیر پس از 150 سال گریه کرد او عاشق ایران بود.

صلواتی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از انقلاب آن همه زندان شکنجه و ناراحتی را تحمل کرد و بعد از انقلاب هم که اینگونه شد. ایشان به معنای واقعی آیت الله بود و نشرهای بسیار فراوانی هم داشت که نمونه هایی از آن کتاب امیرکبیر و اولین کتاب در حمایت از فلسطین به نام فلسطین بود.

وی با تاکید بر این موضوع که خاطرات آیت الله هاشمی در واقع تاریخ انقلاب است، گفت: زود بود که ایشان را از دست دادیم و زود بود ایشان کشور را تنها گذاشت البته خدا پشتیبان این کشور و انقلاب هست اما کو بهشتی دیگر؟، کو مطهری دیگر؟ کو طاهری دیگر؟ آیا توانسته ایم در این سال ها چهره هایی این چنینی تربیت کنیم.

اولین فرماندار اصفهان پس از انقلاب با اشاره به اینکه آقای هاشمی در دیدار با بنده بارها بر این موضوع که انقلاب مهم است، تاکید کرد، ادامه داد: به فرزندان او اهانت شد، اما چیزی نگفت چراکه برای او اصل، خدا و مردم بودند او سرا پا سوز و سرا پا درد بود. پس از امیرکبیر، مدرس، مصدق و بازرگان آیت الله هاشمی برای این کشور خیلی دلش می سوخت.

صلواتی با اشاره به اینکه هاشمی یک روحانی بی نظیر در ایران دوستی و کشور دوستی بود، تصریح کرد: او محور و در واقع استخوان کشور محسوب می شد. تا کسی هاشمی شود خیلی مسیر باید برود اگر هاشمی سر کار بود مشکل یمن، سوریه و عراق حل بود او با دوستی و صمیمیت کارها را پیش میبرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.