زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

آیت الله هاشمی رفسنجانی یک چهره ملی در تاریخ ایران است

فضل الله صلواتی:
آیت الله هاشمی رفسنجانی یک چهره ملی در تاریخ ایران است

متن خبر در خبرگزاری ایسنا

نخستین فرماندار اصفهان در بعد از انقلاب گفت: روحیه هاشمی رفسنجانی به روحیه امام راحل بسیار شبیه بود به طوری که امام خمینی (ره) همیشه از ایشان به نیکی یاد می کردند.


فضل الله صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان در خصوص شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: ایشان یکی از قهرمانان ملی و از رنج کشیدگان قبل از انقلاب بودند که در زندان های رژیم ستم شاهی شکنجه شدند، اما دست از آرمان خود که همان پیروزی انقلاب بود برنداشتند. هاشمی رفسنجانی برای آزادی ملک و ملت نهایت تلاش خود را کرد و با نوشتن کتاب هایی مانند سرگذشت فلسطین، روحیه انقلابی خود را به همگان نشان داد.

وی افزود: در دوران جوانی که به سربازی اعزام می شوند در پادگان تبلیغات زیادی علیه رژیم شاه کردند و بعد از سربازی تا سال 57 به طور مرتب از سوی ساواک تحت فشار بودند.

این مبارز قبل از انقلاب گفت: ایشان از نظر علمی در جایگاه رفیعی قرار داشتند و در محضر عالمان بزرگی دروس حوزوی را به اتمام رساندند.

صلواتی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی با امام راحل رابطه بسیار نزدیکی داشت، تصریح کرد: روحیه ایشان به روحیه امام راحل بسیار شبیه بود به طوری که امام خمینی (ره) همیشه از ایشان به نیکی یاد می کردند.

نخستین فرماندار اصفهان در بعد از انقلاب، گفت: بعد از پیروزی انقلاب ایشان یار و مشاور امام راحل بودند به طوری که هیچ گاه امام را در رخدادهای گوناگون تنها نگذاشتند.

وی افزود: مرحوم هاشمی رفسنجانی روی تمام مسایل با نهایت دقت و مردم دوستی فعالیت می کرد و سعی می کرد هر کاری را که انجام می دهد به نحو احسن و برای رضای خدا انجام دهد.

این مبارز قبل از انقلاب، تاکید کرد: ایشان با تمام وجود در 8 سالی که رییس جمهور بودند کشور را اداره کردند به طوری که بسیاری از امور و مشکلات با تدبیر ایشان حل شد و این خدمات ارزنده آنقدر زیاد بود که مرحوم آیت الله سید جلال الدین طاهری، امام جمعه فقید اصفهان به ایشان لقب سردار سازندگی دادند.

صلواتی گفت: بعد از رحلت امام (ره) ایشان برای اینکه اوضاع کشور به هم نریزد تلاش های زیادی کردند و همیشه در کنار رهبری بودند و مشاوره های خوبی را به معظم له می دادند. البته نباید فراموش کرد که برخی افراد نا آگاه به مسائل کشور جسارت های زیادی به ایشان کردند و شعارهای بدی را علیه آن یار دیرین امام و انقلاب سر دادند.

نخستین فرماندار اصفهان در بعد از انقلاب با بیان اینکه ما نباید خدمتگزاران واقعی کشور را فراموش کنیم، گفت: البته ما هیچ کس را معصوم نمی دانیم و معتقدیم همه ممکن است اشتباه کنند، اما این اشتباهات را همیشه باید در قیاس با خوبی های افراد سنجید. ایشان به درستی لقب امیر کبیر گرفته بودند و یک چهره ملی و فراموش نشدنی در تاریخ ایران هستند. ما نباید خدمتگزاران واقعی کشور را فراموش کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.