زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

اگر دلواپسان اجازه دهند، کشور پیشرفت می کند

یک تحلیلگر سیاسی:

اگر دلواپسان اجازه دهند

کشور پیشرفت می کند


اصفهان - ایرنا - یک تحلیلگر سیاسی معتقد است:

 چنانچه مخالفان دولت روحانی دست از توهین و کارشکنی بردارند، با ادامه سیاست های فعلی، کشور به سمت پیشرفت و توسعه خواهد رفت.


لینک خبر

به گزارش ایرنا، فضل الله صلواتی روز سه شنبه در نشستی با عنوان «استکبارستیزی و مذاکره با آمریکا از 13 آبان 58 تا 13 آبان 95» در دانشگاه اصفهان افزود: چنانچه مخالفان دولت تدبیر و امید دست از مخالفت بردارند و به دلواپسی خود ادامه ندهند، اوضاع کشور نیز روز به روز بهتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: عده ای قصد دارند با انواع گفته های نابجا و تخریبی، دولت روحانی را بکوبند، اما باید به این نکته نیز بیش از پیش توجه کنند که موفقیت در مذاکرات هسته ای و برجام باعث شد تا ایران از انزوا خارج و راه تعامل و ارتباط مؤثر با جهان هموار شود.

این استاد بازنشسته دانشگاه اصفهان، عملکرد دولت روحانی در مذاکرات هسته ای، برجام و زدودن تحریم ها را به مثابه یک معجزه توصیف کرد و گفت: اینکه تحریم ها بصورت یکجا برداشته شد، اقدامی بسیار ارزشمند و بی سابقه بود.
صلواتی خاطرنشان کرد: کره شمالی و لیبی قصد داشتند با جهان ارتباط برقرار کنند و زمینه تعامل را فراهم سازند، اما به دلیل نبود یک دولت توانمند و همچنین نبود تیم مذاکره کننده، نتوانستد این هدف را به پیش ببرند و سرانجام نامطلوب آنان نیز بر کسی پوشیده نیست.

این تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب، روند حضور هیات های سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف جهان در کشورمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اینگونه تعامل ها راه را برای دستیابی به آینده ای بهتر فراهم می کند و سبب رشد و توسعه خواهد شد.

صلواتی خطاب به مخالفان گسترش ارتباط ایران با جهان گفت: توسعه روابط اقتصادی و تجاری به نفع ماست، زیرا می توانیم ارتباطات خود را در این دو عرصه افزایش دهیم.

این نویسنده و پژوهشگر خاطرنشان کرد: توسعه سیاسی و اقتصادی ایران از دل صندوق های رای بیرون خواهد آمد و مردم همچون گذشته به بهترین شکل ممکن در عرصه انتخابات نقش آفرینی می کنند.

وی با بیان اینکه بصورت کلی پدیده «استکبار» وجود دارد و نمی توان آن را نادیده گرفت، تصریح کرد: علت سقوط شاه نیز اندیشه های استکبارستیز امام راحل و پیروان ایشان بود، اما استکبارستیزی باید به معنای زیر بار دشمن نرفتن باشد نه قطع ارتباط با همه.

این نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: معنای استکبار به زمان، فرد، گروه، حزب و یا دولتی اختصاص نمی یابد و ممکن است در هر زمان و مکان و از سوی هر فرد و گروهی بوجود آید.

وی با اشاره به آگاهی بالا و وسیع دانشجویان در اعصار مختلف بیان کرد: آگاهی هموطنان بویژه جوانان و دانشجویان سبب پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل شد، زیرا دانشجویان هوشیار و بیدارند و با رصد مسائل گوناگون در راستای پیشرفت و بهبود اوضاع اظهارنظر می کنند و پیشنهاد می دهند.

وی با اشاره به عقیده عده ای از تحلیلگران سیاسی و بین المللی که اشغال سفارت آمریکا، آغازگر جنگ تحمیلی بر ضد ایران و به تبع تحریم های گسترده و بسیاری دیگر از مشکلات بود، گفت: در باره این موضوع می توان رساله ها متعددی تهیه کرد و کتاب های زیادی نوشت، زیرا نظر یاد شده، پیچیده و در عین حال قابل تامل است.
صلواتی تصریح کرد: تاکنون در باره استکبار و استکبارستیزی کار علمی تحقیقاتی جامعی انجام نشده و دیدگاه علمی روشنی نیز در این راستا وجود نداشته است.

وی ادامه داد: نظر مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت پس از پیروزی انقلاب مبنی بر نادرست بودن اشغال سفارت آمریکا، نظریه درستی بود ، زیرا سفارت هر کشور در کشور دیگر به منزله خاک کشور مبدا محسوب می شود.

به گفته صلواتی، مهندس بازرگان همواره بر تعامل و ارتباط با سایر کشورها تاکید می کرد.

به گفته این نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی، جنگ و نزاع با جهان و عدم تعامل با دیگران از اهداف مردم برای انقلاب نبود.

وی همچنین در باره دولت های سازندگی و اصلاحات گفت: در زمان آیت الله هاشمی رفسنجانی، کشور از لحاظ اقتصادی به خوبی اداره می شد و در دوران اصلاحات، جهانیان به ایران و ایرانی احترام می گذاشتند.

این نشست در روز 18 آبان ماه به همت انجمن اسلامی دانشجویان «راه امید» دانشگاه اصفهان در تالار پیامبر اعظم(ص) این دانشگاه برگزار شد.

**خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: محمدرضا شکراللهی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.