زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

پیام سید محمد خاتمی به مناسبت بزرگداشت دکتر فضل الله صلواتی

پیام حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در بزرگداشت استاد صلواتی در همایش تجلیل از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان اصفهان

بزرگداشت این عزیز، بزرگداشت

فضیلت، ایمان، آزادی و عزت طلبی و

دفاع از حق و حرمت مردم است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

    استاد دکتر فضل اله صلواتی، چهره درخشان علم و تعهد، مجاهدت و خیرخواهی و از سابقان انقلاب شکوهمند اسلامی است که از جوانی نقش فعال در بیدارگری جامعه و نشان دادن چهره رحمانی حقیقت اسلام عزیز – که بندگان خدا را سرافراز و پیروز و برخوردار خواسته است – داشته اند.

و در جریان مبارزه با رژیم سابق که حاصل کار آن بیداد و تحقیر ملت ایران بوده است، لحظه ای آرام نگرفته اند و سختی ها و فشارها و محدودیت های فراوانی را تحمل کرده اند و همواره در راهی که پیشوا و پیشتاز حرکت در آن حضرت امام خمینی (ره) بوده اند گام برداشته اند.

آنان که با اصفهان دهه های 40 و 50 آشنایند، واقفند که حضور و نقش استاد صلواتی در دمیدن روح نشاط و سرزندگی در کالبد مبارزه با استبداد و بیداد و استعمار و وابستگی و دفاع از ارزشهای والای اسلامی و تحول خواهی نقش ممتاز و فراموش ناشدنی است.

بزرگداشت این عزیز، بزرگداشت فضیلت و ایمان، آزادی و عزت طلبی و دفاع از حق و حرمت مردم است.

ایران اسلامی مورد نظر عزیزانی چون صلواتی، ایرانی است آزاد، آباد و پیش رو و در همه حال متعهد به ارزشهای والای الهی به خصوص اخلاق و عدالت.

برای جناب آقای دکتر صلواتی عمری دراز، توام با کامرانی، در خدمت به آئین و اندیشه و ایران آرزو می کنم و به بزرگ دارندگان یاد و نام این عزیز دست مریزاد می گویم.

سیدمحمد خاتمی – آبانماه 1393

 

لینک خبر در رسانه ها:

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران «ایرنا»: http://www.irna.ir/fa/News/81390741/

لینک دو ایرنا: http://khabarfarsi.com/ext/11114932 

روزنامه ابتکار   http://tnews.ir/news/665A33497774.html 

لینک خبر در فارس: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930826001836

لینک خبر در اصفهان بیدار: http://esfahanebidar.ir/39532/

لینک خبر در ایسنا: http://isfahan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=34145

در نیوز: http://dornews.com/NewsDetails.aspx?News=4070359

پارسیک: http://news.parseek.com/Url/?id=9931622

قدس آنلاین: http://qudsonline.ir/detail/News/247414

روزنامه آفرینش: http://afarineshdaily.ir/afarinesh/News.aspx?NID=136074 

انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران:  

http://news.wikipg.com/news/3064372/%D8%B9%D8%B6%D9%88%DB%8C%D8%AA%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%20%D8%A7%D8%B2%20150%20%D9%86%D9%81%D8%B1%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86%20%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86 

متن کامل خبر را در ادامه مطلب مشاهده فرمایید: 

متن خبر:

 

همایش تجلیل چهار نفر از پیشکسوتان عرصه مطبوعات اصفهان

 

 

 

بیست و ششم آبان ماه توسط انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان

 

 در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد

 

همایش تجلیل از 4 نفر از پیشکسوتان عرصه مطبوعات اصفهان

 

آیین تجلیل از چهار نفر از پیشکسوتان عرصه مطبوعات اصفهان در حوزه خبر و عکاسی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

برگزاری آیین تجلیل از چهار نفر از پیشکسوتان عرصه مطبوعات اصفهان در حوزه خبر و عکاسی شامگاه دو‌شنبه در محل اتاق بازرگانی اصفهان با حضور نویسندگان، فرهیختگان، روزنامه نگاران و تنی چند از مسئولین شهر برگزار شد.

فضل‌الله صلواتی، مهرناز آزاد، عباس فلاح و اصغر شیرازی به عنوان چهار پیشکسوتی بودند که در این برنامه مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

این افراد سال‌های متمادی در عرصه مطبوعات اصفهان فعالیت می‌کنند و نام آنها برای اکثر مدیران و مسئولان آشنا است، چراکه سال‌های متمادی با فعالیت‌های خود در عرصه خبر، اطلاع‌رسانی و عکاسی وقایع اصفهان را ثبت و ضبط کرده‌اند و به گوش مدیران، مسئولان و مردم رسانده‌اند.

حوزه خبر و اطلاع‌رسانی یکی از حوزه‌های مهم است که مردم با تکیه بر اخبار و عکس‌های منتشر شده در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها وضعیت جامعه را در حوزه‌های مختلف رصد می‌کنند.

امیدواریم که آیین‌های تجلیل از پیشکسوتان عرصه مطبوعات به صورت مداوم برگزار شود تا گوشه‌ای از زحمات و تلاش‌های این افراد در زمینه‌های اطلاع‌رسانی و انعکاس واقعیت‌های جامعه به مردم جبران شود و فعالان این عرصه در راستای آگاهی‌افزایی مردم در زمینه واقعیت‌های جامعه در زمینه‌های مختلف بیش از پیش تلاش کنند.

زاینده رود بار دیگر نشاط را به مردم بازگرداند

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اصفهان گفت: مردم اصفهان به دلیل خشکی زاینده‌رود که ناشی از بی‌تدبیری مسئولان گذشته و زیاده‌خواهی‌های استان‌های دیگر بود، افسرده و بی‌روح شده بودند، اما در حال حاضر با جاری شدن مجدد آب در زاینده‌رود، شادی و نشاط به میان مردم بازگشته است

علی راعی در آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه مطبوعات اصفهان با اشاره به گرامیداشت حماسه 25 آبان‌ ماه اظهار کرد: 32 سال پیش در روز 25 آبان‌ماه، 370 شهید روی دوش مردم اصفهان تشییع شدند.

وی به اهمیت جاری بودن دائمی آب در رودخانه زاینده‌رود اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر آب به صورت مجدد در رودخانه زاینده‌رود جریان یافته و امیدواریم که جریان آب در این رودخانه همیشگی باشد.

وی افزود: خبرنگاران پیام‌آور آگاهی و مظلومیت بشری هستند، اضافه کرد: خبرنگاران با فعالیت‌های خود در حوزه اطلاع‌رسانی مناسب باید سبب تصمیم‌گیری حاکمان و مدیران شوند.

راعی با اشاره به اینکه خبرنگاران همواره به مسائل و مشکلات مردم می‌پردازند، اما گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات و دغدغه‌های خبرنگاران وجود ندارد، تاکید کرد: خبرنگاران در هیچ زمانی نباید از آرمان‌ها و ارزش‌های خود در حوزه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌افزایی به مردم دور شوند.

وی تصریح کرد: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اصفهان در آذر ماه سال 1378 راه‌اندازی شد و در حال حاضر بیش از 150 نفر در انجمن روزنامه‌نگاران اصفهان عضو هستند. وی گفت: رعایت و صیانت از حقوق صنفی این انجمن به عنوان رویکرد انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اصفهان محسوب می‌شود.

علی راعی در همایش تجلیل از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان اصفهان،  با بیان اینکه خبرنگاران در حقیقت همانند هدهد سلیمان و پیام آور آگاهی و مظلومیت بشر هستند،  افزود: خبرنگاران بر کرانه واقعیت‌ها به پرواز درمی‌آیند تا نادیده‌های مدعیان علم و آگاهی را به نمایش گذاشته و در این راه تا مرحله ذبح خویش به پرواز درآمده تا از خودپرستی دیگران پرده بردارند و گزارشی واقعی منعکس کنند.

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان اضافه کرد: قرآن کریم به ما آموخته که خبرنگار حتی اگر خادم دربار دستگاه پیامبری همچون سلیمان هم باشد، جانش تهدید می‌شود اما در نهایت خبر اوست که پایه تصمیم‌گیری حاکمان می‌شود.

وی خبرنگاران را  محکومان به جرم قلم، آمران واقعی به معروف و بازدارندگان از منکر دانست و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب مطبوعات هر روز در پی پرداختن به مسائل و مشکلات قشرهای مختلف مردم هستند، اما کسی نیست پای درد دل آنها بنشیند.

وی افزود: هدف این انجمن نگاه عقل گرایانه به دیگر نهادهای مطبوعاتی در جهت رشد و تعالی مطبوعات استان اصفهان است و رویکرد این نهاد رعایت و صیانت از حقوق صنفی اعضای انجمن است.

مظلومیت عکاسی در مطبوعات و وضعیت روزنامه‌های اصفهان

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان گفت: قشر عکاسی در مطبوعات مظلوم واقع شده‌اند، اما امروزه اهمیت عکس کمتر از خبر، تیتر و گزارش نیست.

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان به عکس و عکاسی در حوزه مطبوعات استان اشاره و تصریح کرد: قشر عکاسی در مطبوعات مظلوم واقع‌شده‌اند، اما امروزه اهمیت عکس کمتر از خبر، تیتر و گزارش نیست.  نقشی که یک عکس می‌تواند در مطبوعات ایفا کند همچون واقعیتی است که نمی‌توان آن را به درستی بیان کرد اما عکس می‌تواند به درستی پیام را منتقل کند.

راعی ادامه داد: عکس‌های زیادی در جهان وجود دارند که حتی باعث تغییر سیاست‌ها و تغییر دولت‌ها شده است. به عنوان نمونه عکس‌های جنگ ویتنام باعث شد افکار عمومی جهانیان نسبت به نظامیان آمریکایی حاضر در ویتنام واکنش نشان دهند و مؤثر واقع شد.

مطبوعات اصفهان با این همه سابقه نباید در این وضعیت باشند

همچنین عبدالله کوپایی با اشاره به خاطرات دوران جوانی خود با فضل الله صلواتی اظهار کرد: صلواتی در دوران انقلاب در کنار آقایان پرورش، زهتاب، فخرکلباسی و آیت الله طاهری و آیت الله خادمی سخنرانی‌های بسیاری انجام داد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که صلواتی در فرمانداری اصفهان بود، یک روز توسط دولت پول نفت به هر استان داده شد و استاندار وقت از صلواتی خواهش کرد تا راهنمایی کند و این بودجه در راه درستی خرج شود. با همکاری صلواتی پول یک روز نفت استان اصفهان بهتر از همه استان‌ها برای جاهایی که ضرورت داشت، هزینه شد.

مدیر مسئول نشریه دانش نما اضافه کرد: پس از کودتای 1299 و تا سال 1307مرحوم وزیرزاده روزنامه اخگر را به راه انداخت و پس از او مرحوم امیرقلی امینی تا سال 1322 این روزنامه را به چاپ می‌رساند. بنابراین مطبوعات اصفهان با این همه سابقه نباید در این وضعیت باشد.

استاندار اسبق خراسان ادامه داد: زمانی که در خراسان بودم، صبح زود، دکه‌های روزنامه فروشی باز بود و تقریبا تمام روزنامه‌های استان و کشور وجود داشت اما اکنون در اصفهان تنها روزنامه‌های جام جم، همشهری و ایران صبح زود در دکه‌ها موجود است و روزنامه‌های اصفهان کم کم وارد دکه‌ها می‌شوند.

قرائت پیام سید محمد خاتمی

در این مراسم پیامی نیز از سوی سید محمد خاتمی خوانده شد.

در این پیام که توسط سید علی نکویی قرائت شد، آمده است: استاد دکتر فضل الله صلواتی چهره درخشان علم و تفحص، مجاهدت و خیرخواهی و از صادقان انقلاب شکوه مند اسلامی است که از جوانی نقش، در بیدارگری جامعه و نشان دادن چهره رحمانی حقیقت اسلام عزیز که بندگان خدا را سرفراز و پیروز و برخوردار خواسته است، داشته‌اند و در جریان مبارزه با رژیم سابق که حاصل آن بیداد و تحقیر ملت ایران  بوده است، لحظه‌ای آرام نگرفته‌اند و سختی‌ها و فشارها و محدودیت‌های فراوانی را تحمل کرده‌اند و همواره در راهی که پیشوا و پیشتاز حرکت در آن حضرت امام خمینی (ره) بوده‌اند گام برداشته‌اند.

در ادامه این پیام آمده است: آنان که با اصفهان دهه‌های 40 و50 آشنا هستند، واقفند که حضور و نقش استاد صلواتی درتنیدن روح نشاط و سرزندگی وکاربرد مبارزه با استبداد وبیداد و استثمار و وابستگی ودفاع از ارزش‌های والای اسلامی وتحول خواهی نقش ممتاز و فراموش ناشدنی است.

خاتمی در بخش دیگری از پیام اظهار کرد: بزرگداشت این عزیز، بزرگداشت فضیلت ،ایمان، آزادی و عزت طلبی و دفاع از حق و حرمت مردم است. ایران اسلامی مورد نظر عزیزانی مثل صلواتی، ایرانی است آزاد، آباد و پیشرو در همه حال متعهد به ارزش‌های والای اسلامی مخصوصِ اخلاق و عدالت.

وی در پایان پیام نیز خاطرنشان کرد: برای جناب آقای دکتر صلواتی عمری دراز توام با کامرانی در خدمت به آیین ، اندیشه و ایران آرزو می‌کنم و به بزرگ دارندگان یاد و نام این عزیز دست‌مریزاد می‌گویم.

مطبوعات در تولید سرمایه های نمادین نقش کلیدی دارند

همچنین در این مراسم محسن رنانی استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: توجه به تولید سرمایه های نمادین ضروری است و رسانه ها و مطبوعات می توانند در تولید این گونه سرمایه ها نقش کلیدی ایفا کنند.

محسن رنانی در آیین تجلیل از پیشکسوتان مطبوعات اصفهان، گفت: جامعه مدرن امروز بر پایه سرمایه اقتصادی، سرمایه سیاسی ،انسانی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته است.

'وقتی یکی از پنج نوع سرمایه، آن قدر فراگیر و شناخته و اثرگذار شود، که به مرز افتخار رسیده، اعتماد عمومی را جلب کند و احترام مردم را برانگیزاند به سرمایه نمادین تبدیل می شود، سرمایه نمادین می تواند مولد سایر سرمایه ها نیز باشد'.

وی افزود: قبل از قرن 16 میلادی تنها سرمایه اقتصادی از قبیل، طلا، نقره و امثال آن مورد توجه کشورها بود و در قرن بعدی برخی سرمایه های مادی دیگر مانند زمین مطرح شد که همگی مبتنی بر پول بود.

این استاد دانشگاه به توجه دانشمندان علوم انسانی به سرمایه های انسانی اشاره کرد و گفت: سرمایه انسانی عبارت از نیروی انسانی به همراه تخصص است.

وی افزود: سرمایه های اجتماعی دومین رکن سرمایه جوامع انسانی و مجموعه ای از داشته ها است که و وقتی از یکدیگر جدا شوند از بین می روند.

رنانی قواعد، اخلاق و سبک ها را از جمله مولفه های سرمایه های اجتماعی دانست و افزود: کشورها هرچند منابع سرمایه های اقتصادی مانند نفت و زمین دستیابی داشته باشند ولی از سرمایه های اجتماعی محروم باشند نخواهند توانست رشد کنند.
وی یکی از معضلات امروز جامعه ما را فقدان سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: نبود این سرمایه، سایر سرمایه ها را زمین گیر کرده است کما اینکه در چند سال اخیر بیش از هزار میلیارد دلار در معده اقتصاد کشور ریخته شده ولی دریغ از اشتغالزایی.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: اقتصاد بدون سرمایه اجتماعی اقتصادی افسرده و بی انگیزه است.

وی سرمایه های نمادین را ستون خیمه اقتصاد دانست و گفت: هرگاه یکی از سرمایه های اقتصادی، انسانی و اجتماعی به مرز شهرت برسد و مورد احترام و افتخار واقع شود، چنین سرمایه ای بوجود می آید که آثار شگرفی در جامعه و اقتصاد خواهد داشت.

رنانی با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای تولید سرمایه های نمادین، گفت: افزود: در این جوامع از چیزهای بی ارزش همانند آدامس یک فوتبالیست، سرمایه های نمادین خلق می شود.

وی خاطرنشان کرد: در آمد توریستی برخی کشورها از گردشگرانی که برای دیدن برخی بازیکنان فوتبال به این کشورها سفر می کنند، از درآمد توریستی ایران بیشتر است.

مولف 18 عنوان کتاب در حوزه اقتصاد گفت: سرمایه های نمادین مانند مغناطیس سایر سرمایه ها را به خود جذب می کنند و در دنیای مدرن امروز از مهمترین ابزارهای رشد و توسعه کشورها است.

وی با بیان اینکه جامعه ایرانی باید در این زمینه آموزش لازم را ببیند، افزود: این اموزش ها باید از مدارس آغاز شود ولی رسانه ها نیز در این زمینه باید تلاش جدی داشته باشند.

این پژوهشگر اقتصادی گفت: جامعه ایرانی اعم از مردم و حکومت ها به جای تولید سرمایه های نمادین، این سرمایه ها را تخریب می کند.

وی تصریح کرد: دانش آموز امروز ما نمی تواند یک کشاورز ملی، صنعتگر ملی، رمان نویس ملی و امثال آن را مثال بزند.

رنانی توسعه را توانایی هر جامعه در تولید و انباشت سرمایه های نمادین دانست و گفت: سرمایه های نمادین در زمان ثبات موجب جلب سرمایه ها می شود و در شرایط بحرانی آرامش به همراه می آورد.

وی با بیان اینکه در آغاز عصر پایان نفت قرار گرفته ایم، گفت: فرصت سرمایه گذاری در نفت وجود ندارد و بخش اعظم آن نیز در صادرات مصرف می شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه چاره ای جز بازسازی فضای سیاسی و اجتماعی جامعه وجود ندارد، ادامه داد: باید در هر سطحی اعم از سطح خانوادگی، محلی، شهری، استانی، کشوری و بین المللی سرمایه های نمادین تولید کنیم.
وی اضافه کرد: این سرمایه ها از هر جنس و هر صنفی می تواند باشد در حالیکه برخی گمان می کنند این سرمایه ها صرفا در مسائل مذهبی و سیاسی است.

رنانی تاکید کرد: مطبوعات تمرکز خود را از خبر رسانی کم کنند زیرا با وجود رسانه های جدید این رسالت به عهده سایر رسانه ها افتاده است و لذا می توانند در تولید سرمایه های نمادین نقش موثری داشته باشند.

وی با اشاره به نقش سرمایه های نمادین در تحولات اجتماعی گفت: تحولات اجتماعی نیازمند سرمایه های نمادین است.
در آیین تجلیل از پیشکسوتان انجمن روزنامه نگاران اصفهان پیام حجت الاسلام سید محمد خاتمی در این زمینه نیز قرائت شد.

قابل ذکر است لوح های تقدیری توسط سازمان عدالت و آزادی و لوح تقدیری هم توسط بنیادی امید ایرانیان به آقای دکتر صلواتی اهدا شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتابی برپا گردید که آثار دکتر صلواتی در آن عرضه شد.

نماهنگی که توسط آقای فرید صلواتی طراحی شده بود پخش شد

در پایان لازم است از هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان اصفهان آقایان:  علی راعی رئیس هیات مدیره،دبیر همایش علی صرافیان،  محمدرضا شکرالهی، مهدی نوری و خانم شهرزاد بهادری به جهت زحمات بی دریغشان در برپایی این همایش تشکر و قدردانی می شود.

 

پایان خبر

 

 

 

 

 

 

لینک خبر در رسانه ها:

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران «ایرنا»: http://www.irna.ir/fa/News/81390741/

لینک دو ایرنا: http://khabarfarsi.com/ext/11114932

لینک خبر در فارس: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930826001836 

روزنامه ابتکار   http://tnews.ir/news/665A33497774.html 

لینک خبر در اصفهان بیدار: http://esfahanebidar.ir/39532/

لینک خبر در ایسنا: http://isfahan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=34145

در نیوز: http://dornews.com/NewsDetails.aspx?News=4070359

پارسیک: http://news.parseek.com/Url/?id=9931622 

قدس آنلاین: http://qudsonline.ir/detail/News/247414

انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ایران:

http://news.wikipg.com/news/3064372/%D8%B9%D8%B6%D9%88%DB%8C%D8%AA%20%D8%A8%DB%8C%D8%B4%20%D8%A7%D8%B2%20150%20%D9%86%D9%81%D8%B1%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86%20%D8%B1%D9%88%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86

 

صاحب خبر: http://sahebkhabar.ir/news/2293144/%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4-%D8%AA%D8%AC%D9%84%D9%8A%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%8A%D8%B4%DA%A9%D8%B3%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D8%B1%D8%B5%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86  

 

روزنامه آفرینش:  http://afarineshdaily.ir/afarinesh/News.aspx?NID=136074

 


 

 

 

 پیام حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در بزرگداشت استاد صلواتی در همایش تجلیل از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان اصفهان

بزرگداشت این عزیز، بزرگداشت فضیلت، ایمان، آزادی و عزت طلبی و

دفاع از حق و حرمت مردم است.


 

بسم الله الرحمن الرحیم

    استاد دکتر فضل اله صلواتی، چهره درخشان علم و تعهد، مجاهدت و خیرخواهی و از سابقان انقلاب شکوهمند اسلامی است که از جوانی نقش فعال در بیدارگری جامعه و نشان دادن چهره رحمانی حقیقت اسلام عزیز – که بندگان خدا را سرافراز و پیروز و برخوردار خواسته است – داشته اند.

و در جریان مبارزه با رژیم سابق که حاصل کار آن بیداد و تحقیر ملت ایران بوده است، لحظه ای آرام نگرفته اند و سختی ها و فشارها و محدودیت های فراوانی را تحمل کرده اند و همواره در راهی که پیشوا و پیشتاز حرکت در آن حضرت امام خمینی (ره) بوده اند گام برداشته اند.

آنان که با اصفهان دهه های 40 و 50 آشنایند، واقفند که حضور و نقش استاد صلواتی در دمیدن روح نشاط و سرزندگی در کالبد مبارزه با استبداد و بیداد و استعمار و وابستگی و دفاع از ارزشهای والای اسلامی و تحول خواهی نقش ممتاز و فراموش ناشدنی است.

بزرگداشت این عزیز، بزرگداشت فضیلت و ایمان، آزادی و عزت طلبی و دفاع از حق و حرمت مردم است.

ایران اسلامی مورد نظر عزیزانی چون صلواتی، ایرانی است آزاد، آباد و پیش رو و در همه حال متعهد به ارزشهای والای الهی به خصوص اخلاق و عدالت.

برای جناب آقای دکتر صلواتی عمری دراز، توام با کامرانی، در خدمت به آئین و اندیشه و ایران آرزو می کنم و به بزرگ دارندگان یاد و نام این عزیز دست مریزاد می گویم.

سیدمحمد خاتمی – آبانماه1393

 

 

 

 
تجلیل از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان اصفهان
+ نوشته شده در سه شنبه بیست و هفتم آبان 1393 ساعت 9:3 شماره پست: 59
 

تجلیل از پیشکسوتان عرصه مطبوعات استان اصفهان

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.