زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات، دکتر فضل الله صلواتی

تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، مصاحبه ها، مقالات و...

انتقاد صریح دکتر صلواتی از انتصاب های دولت؛

دولت به انتقادات احزاب اصفهان توجهی نکرد
لینک بوی باران
salavati
دولت دهم به فعالیت‌های مستمر و سازنده احزاب اعتقادی نداشت دکتر فضل الله صلواتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه انتقاد پذیری دولت‌ها از ویژگی کشورهای دموکراسی محور است، اظهار کرد: دولت‌ها باید ظرفیت شنیدن انتقادات احزاب، تشکل‌ها را در خود ایجاد کنند و این که تنها منبع درج انتقادات و پیشنهادات جامعه به اظهار نظرهای نخبگان ....

اگر وضع انتصابات دستگاه اجرایی به این شیوه ادامه یابد اصلاح طلبان نباید امیدی به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

اگر کسی تصور کند که یک نماینده مجلس به تنهایی توانایی انتصاب یک مدیر کل را دارد اشتباه فکر کرده.

رییس جمهور نباید در انتصابات خود افرادی را وارد کارزار حکومت کند که نه تنها با او دوستی نمی‌کنند بلکه کمر به دشمنی با دولت بسته‌اند.

دولت در انتصابات موفق عمل نکرده و بیشتر افرادی که مناصب اجرایی کشور را به دست گرفته‌اند نظراتی مخالف و مغایر دولت یازدهم دارند.

دولت به انتقادات احزاب توجهی نمی کند

دولت دهم به فعالیت‌های مستمر و سازنده احزاب اعتقادی نداشت

دکتر فضل الله صلواتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه انتقاد پذیری دولت‌ها از ویژگی کشورهای دموکراسی محور است، اظهار کرد: دولت‌ها باید ظرفیت شنیدن انتقادات احزاب، تشکل‌ها را در خود ایجاد کنند و این که تنها منبع درج انتقادات و پیشنهادات جامعه به اظهار نظرهای نخبگان در روزنامه‌ها و مجلات محدود باشد ملاک ارزش مندی انتقادات نیست. 

 

وی تصریح کرد: فضای نقد در جامعه زمانی مناسب و بر پایه اصول دموکراسی و مردم سالاری است که فضای نقد تنها در اختیار نخبگانی از احزاب  یا  گروه‌های معتبر و شناسنامه دار سیاسی قرار بگیرد و آنها نیز به دور از تعصب زدگی  و تحجر گرایی نماینده صدای مردم در جامعه خود باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: دولت دهم به فعالیت مستمر و سازنده احزاب اعتقادی نداشت تا جایی که در دولت احمدی نژاد نه تنها تعدادی از احزاب ریشه دار کشور منحل شدند، بلکه بسیاری از انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌ها نیز به حال تعلیق درآمد به طوری که در عمل عده زیادی از فعالان مدنی زندانی و نخبگان سیاسی کشور نیز به جرم اعلام علنی عقاید خود به حصر و زندان گرفتار شدند.

اگر خود گذشتگی اصلاح طلبان نبود روحانی رییس جمهور نمی‌شد

نخستین فرماندار شهر اصفهان  پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز شاید حسن روحانی خود را پدر ملت معرفی کند و مشی خود را فراجناحی بخواند، اما نباید فراموش کند که اگر حمایت طیف اصلاحات و از خود گذشتگی شخص محمد رضا عارف که سمبل اصلاحات کشور است نبود وی هرگز در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری پیروز نمی‌شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اول ادامه داد: آقای روحانی نباید فراموش کند که مخالفان او حتی تا شب پیش از انتخابات هم پوسترهای او را پاره می‌کردند و علیه او شعار می‌دادند و اگر حمایت علنی بزرگان اصلاح طلب از او صورت نمی‌گرفت او اکنون بر مسند عالی ترین مقام اجرایی کشور قرار نداشت.

صلواتی افزود: وابستگان دولت قبل در مجلس نهم گرد هم جمع شده‌اند و صدای اعتراض خود را به اشکال مختلف به گوش مسئولان و مردم می‌رسانند و با نفوذ رای خود در عزل و نصب‌ها ایفای نقش می‌کنند، با این توضیح رییس جمهور نباید در انتصابات خود افرادی را وارد کارزار حکومت کند که نه تنها با او دوستی نمی‌کنند بلکه کمر به دشمنی با دولت بسته‌اند.

یک نماینده به تنهایی نمی‌تواند یک نفر را عزل یا نصب کند

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: در زمان انتخاب فرمانداران، استانداران و برخی مدیران کل کشور در دولت یازدهم، رییس جمهور تحت فشار برخی ائمه جمعه و نمایندگان مجلس افرادی را در مقام سابق خود ابقا کرد که نه تنها از نظر اعتقادی کاملآ مخالف مشی و سیاست‌های دولت می‌اندیشیدند بلکه به دنبال اجرای سیاست‌های دولت دهم در دولت جدید بودند و این تصمیم رییس جمهور به نوعی پشت کردن به بدنه اصلاحات کشور بود.

نخستین فرماندار شهر اصفهان تصریح کرد: اگر کسی تصور کند که یک نماینده مجلس به تنهایی توانایی انتصاب یک مدیر کل را دارد اشتباه فکر کرده چرا که همه این نمایندگان وابسته به گروه‌ها و جناح‌های سیاسی هستند که می‌توانند این چنین بر تصمیمات کلان کشوری تاثیر بگذارند و آنها را تغییر دهند. دولت اعتدال به جای اینکه به رای این نمایندگان توجه کند بهتر است به نظرات و پیشنهادهای اصلاحی گروه‌های شناخته شده کشوری و دارای شناسنامه توجه کرده و آن ها را به کار بگیرد.

دولت از همه نخبگان سیاسی کشور استفاده کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس اول خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دولت یازدهم در پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود بسیار خوب و نیرومند ظاهر شده است، اما به اعتقاد من در انتصابات خود موفق عمل نکرده به طوریکه می‌توان گفت بیشتر افرادی که مناصب اجرایی کشور را به دست گرفته‌اند نظراتی مخالف و مغایر دولت یازدهم دارند.

وی با اشاره به اینکه تلاش همه احزاب ریشه دار اصولگرا واصلاح طلب کشور آبادانی و سرافرازی کشور است، گفت: نخبگان سیاسی کشور تنها در پایتخت نیستند و آقای روحانی باید برای پیشبرد اهداف عالی خود در ایران قبل از هر چیز این افراد را شناسایی کند و از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده کند.

دولت به انتقادات احزاب توجهی نمی کند

دکتر صلواتی ادامه داد : احزاب اصلاح طلب استان اصفهان در طول یک سال گذشته انتقادات و پیشنهادات خود را هم به صورت علنی و شفاهی و هم به صورت مکتوب در قالب درج در مجلات تخصصی و یا به صورت نامه در اختیار  دولت یازدهم قرار داده‌اند اما تاکنون به آنها توجهی نشده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: اصفهان در حال تبدیل شدن به کویر و خشکسالی  است اما دولت یازدهم بر خلاف شعارهای خود نسبت به تغییر سیاست‌های غلط دولت دهم راه همان دولت را در پیش گرفته است و حتی به انتقادات احزاب در این زمینه نیز توجهی نمی‌شود.

نخستین فرماندار شهر اصفهان اظهار کرد: به طور حتم نحوه برخورد احزاب اصلاح طلب با دولت یازدهم نسبت به رفتار آنها با دولت دهم تغییر کرده است. دولت اعتدال برای ما حکم یک دوست صمیمی را دارد و انتقادات ما به این دولت نیز خیرخواهانه و مشفقانه است در حالی که انتقادات احزاب اصلاح طلب از دولت دهم طلبکارانه و متخاصمانه بود.

جلو ضرر را هر وقت بگیرید منفعت است

نماینده مردم اصفهان در مجلس اول با بیان اینکه جلو ضرر را هر وقت بگیرید منفعت است، تصریح کرد: اگر وضع انتصابات دستگاه اجرایی به این شیوه ادامه یابد اصلاح طلبان نباید امیدی به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای شکل گیری دولت، احزاب اصلاح طلب استان اصفهان لیستی از فعالان با سابقه استانی تهیه و تقدیم معاونان رییس جمهور کردند، اما در طول یک سال گذشته سیاست اجرایی دولت به گونه‌ای بوده که انگار قصد استفاده از نخبگان با تجربه استانی را ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.